Bune practici de implicare voluntară a angajaților în proiecte de CSR
Studiul de caz a fost publicat în Noiembrie 2022, în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 4, ediţie tipărită. Publicația poate fi accesată aici: https://communityindex.ro/flip-book-2022/
În 2020, Groupama a lansat programul Ambasador CSR, prin intermediul căruia angajații companiei, indiferent de funcția ocupată, au putut să se implice voluntar în dezvoltarea de proiecte de CSR în comunitățile lor.
Până în prezent au fost implementate peste 30 de proiecte, în diverse zone din România: București, Giurgiu, Teleorman, Dâmbovița, Mehedinți, Oradea, Timișoara, Cluj, Sibiu, Harghita, Rădăuți, Suceava, Vaslui, Botoșani. Nevoile adresate au fost unele de bază, printre care facilitarea accesului la educație, îmbunătățirea condițiilor de viață pentru persoane din medii defavorizate, încurajarea practicării sportului în rândul copiilor și tinerilor sau oferirea unei bucurii în prag de sărbători pentru copii din centre de plasament.
Obiectivele proiectului
Obiectivul pe termen scurt a fost acela de a atrage minim 14 Ambasadori CSR pe fiecare an de proiect, alături de care să se implementeze minim 10 proiecte.
Obiectivul pe termen lung este acela de a avea o contribuție mai relevantă la nivelul comunităților, prin proiecte de CSR care să adreseze nevoi reale, așa cum sunt ele percepute de către membrii comunității respective.
Compania și-a propus ca implementarea proiectelor să se facă, acolo unde este posibil, cu ajutorul comunității și cu ajutorul angajaților companiei, pentru a încuraja voluntariatul și pentru a determina comunitatea să se implice pe termen lung. În cadrul programului s-au derulat și o serie de proiecte care au presupus investiții in-kind, cum este cazul voluntariatului de tip skill based (pentru instalarea unor calculatoare, dotarea unor săli de sport).
Stakeholderi implicaţi
Fiecare Ambasador CSR are sarcina de a se consulta cu membrii comunității înainte de propunerea unui proiect, fie că e vorba despre reprezentanți ai unor instituții (primărie, școală, parohie etc.), fie alți locuitori ai comunității respective.
În felul acesta, binele devine unul colectiv, în care ficare parte implicată aduce plus valoare, lucrul acesta contribuind și la sustenabilitatea proiectului pe termen lung.
Proiectele derulate sub umbrela programului Ambasador CSR au adunat peste 600 de beneficiari, fără a lua în calcul unele acțiuni care presupun reîmpăduriri sau ecologizări, care aduc beneficii pentru întreaga regiune.