Auchan România publică cel de-al doilea Raport de Sustenabilitate al companiei care cuprinde date calitative și cantitative privind performanțele non-financiare, impactul activității sale în comunitate și realizările din 2021. Printre cele mai importante categorii incluse în raport se numără strategia de sustenabilitate, promovarea unei alimentații sănătoase și combaterea risipei alimentare, lupta împotriva poluării cu plastic, reducerea amprentei de carbon, dar și economia circulară și proiectele implementate, oamenii din companie și comunitățile sustenabile.
Datele incluse cuprind atât perioada 1 ianuarie 2021 – 31 decembrie 2021, cât și pe an glisant, pentru perioada 1 octombrie 2020 – 30 septembrie 2021, și marchează și un moment aniversar, în 2021 Auchan sărbătorind 15 ani pe piața din România.
Raportul este structurat pe capitole, fiecare acoperind o arie strategică diferită și analizează activitatea companiei în ceea ce privește viziunea, valorile și evoluția numărului de magazine, guvernanța, etica, relația cu partenerii și furnizorii Auchan, dar și elemente de resurse umane, diversitatea și incluziunea în muncă, precum și angajamentele comunitare asumate. Totodată, sunt prezentate informații privind strategia de sustenabilitate, performanța din perspectiva dezvoltării durabile, acțiunile concrete întreprinse, proiectele majore în care compania e implicată, dar și obiective pentru viitor.
,,Lansarea celui de-al doilea Raport de Sustenabilitate reprezintă modul voluntar prin care am decis să comunicăm transparent și să punem la dispoziția tuturor stakeholderilor rezultatele și impactul acțiunilor noastre în 2021 privind sustenabilitatea în Auchan. Pe lângă transformarea modelului nostru de afaceri către un comerț bazat pe producție și consum responsabil, punem, de asemenea, un deosebit accent pe implicarea în comunitate și respectarea angajamentelor noastre pentru protejarea mediului. În raport, veți regăsi viziunea, proiectele și eforturile noastre constante de a contribui la crearea unui climat de proximitate și echitabil față de angajați, comunități și parteneri”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România.
Auchan promovează o alimentație sănătoasă și susține producătorii locali, colaborând cu peste 85% furnizori din România, iar gama alimentară este formată din peste 90% produse de la companii din România, având în prezent 24 de filiere proprii.
Cele mai importante rezultate ale activității din 2021
Strategia de sustenabilitate Auchan este aliniată obiectivelor de dezvoltare durabilă ale ONU. Retailerul luptă împotriva risipei alimentare și a poluării cu plastic și a adoptat măsuri pentru a reduce amprenta de carbon, promovând angajamentele sociale. Anul trecut, Auchan a contribuit la reciclarea a 14.000 tone de deșeuri la nivel de magazine, iar prin programul „Zero Risipă”, extins și în 14 magazine de proximitate (supermarketuri și magazine MyAuchan) a ajutat la salvarea a 4,3 mil de produse alimentare, dar și evitarea a peste 4000 de tone de CO2 de a ajunge în natură. De asemenea, ambalajele produselor gastro marcă proprie Auchan au devenit în proporție de 100% eco friendly. Totodată, din mai 2021, Auchan a eliminat din magazine toate ambalajele de unică folosință din plastic. Și în 2021 Auchan a continuat parteneriatul cu „Banca pentru Colectarea și Distribuirea Alimentelor” contribuind și încurajând donațiile de alimente.
Tot la nivel de reciclare, prin demersul de colectare a uleiului alimentar uzat, inițiat în octombrie 2019, s-au colectat peste 220.000 de litri de ulei până la finalul anului 2021, compania responsabilizând consumatorii casnici și contribuind la educarea către un consum responsabil.
Auchan a lansat în ianuarie 2021 proiectul „O nouă viață”, axat pe economia circulară a textilelor, o premieră pe piața locală de retail. Proiectul este parte a strategiei companiei de reducere a amprentei de carbon, prin intermediul căruia hainele deja purtate sunt reutilizate, fiind extins treptat, iar la finalul anului au fost deschise 12 shop-in-shop-uri în magazinele din toată țara. De asemenea, Proiectul de Colectare și Reciclare a Textilelor inițiat în 2020, prin care au putut fi donate produse pentru reciclare sau pentru ajutarea familiilor defavorizate, a continuat și în 2021.
Auchan semnează acorduri cu toți partenerii săi, prin care aceștia se angajează să respecte politicile sale de sustenabilitate, printre care se numără impactul asupra mediului sau prezentarea unor oferte ce susțin responsabilitatea socială, iar în 2021 toți furnizorii de marfă au folosit în flotele lor doar vehicule care îndeplinesc standardul Euro 5 sau Euro 6.
La nivel de colaborări, compania sprijină peste 40 de proiecte sociale. Printre altele, pe parcursul lui 2021 a continuat colaborarea cu Fundația FARA, al cărei scop principal este acela de a combate sărăcia prin educație, donând peste 300.000 de lei pentru cauze sociale.
În raport sunt prezentate și date despre companie în calitate de angajator responsabil. În cadrul Auchan România este promovată egalitatea de șanse, angajații având numeroase beneficii și posibilități de dezvoltare. Auchan sprijină egalitatea de gen, iar peste 53% din funcțiile de management sunt ocupate de femei. Anul trecut, Auchan a continuat Programul de Sustenabilitate Personală al angajaților lansat în 2020, oferind tuturor celor peste 8000 de angajați posibilitatea de a se implica în diverse acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială, la acțiunile demarate în 2021 luând parte peste 3.900 de angajați Auchan România.
Informațiile și datele complete din Raportul de Sustenabilitate sunt disponibile în întregime pe romania.auchan.ro.
Despre Auchan
Auchan România are în portofoliu 320 magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și 280 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care peste 270 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. În 2021, Auchan a obținut medalia Customers’ Friend și statutul Customers’ Friend – Superior Excellence.