În continuarea acțiunilor de responsabilitate și solidaritate, Auchan România s-a alăturat, în calitate de partener, Federației Băncilor pentru Alimente din România – FBAR în strângerea de fonduri pentru persoanele care au nevoie de hrană. În cadrul acestui parteneriat, în ultimul an, clienții retailerului au colectat la urnele special amenajate aproape 500.000 de lei, sumă pe care Auchan a dublat-o pentru a facilita accesul la hrană pentru persoanele vulnerabile, dar și pentru încurajarea populației la evitarea risipei alimentare. În plus, Auchan România pune la dispoziția Băncii pentru Alimente București și o camionetă frigorifică pentru a facilita transportul alimentelor colectate.
Echivalentul a 1,807,654 porții de hrană pentru persoane în nevoie
Auchan România își declară recunoștința față de toți clienții care au contribuit pentru suma impresionantă de 500.000 de lei pe care a reușit să o colecteze, în perioada septembrie 2023 – noiembrie 2024. Mai mult, pentru a intensifica eforturile de a salva hrană de la pierdere și risipă și de a oferi ajutor celor care se confruntă cu grija zilei de mâine, Auchan România a dublat suma colectată în urnele din magazine, suplimentând donația către FBAR cu încă 500.000 de lei, care se poate transpune, conform Federației Băncilor pentru Alimente din România, în 1,807,654 porții de hrană pentru persoanele care au reală nevoie de ajutor la momentul actual. În plus, Auchan pune la dispoziția Băncii pentru Alimente București, membră a FBAR, și o camionetă frigorifică pentru a facilita preluarea în condiții optime a alimentelor colectate.
„Suntem alături de Federația Băncilor pentru Alimente din România în strângerea de fonduri pentru a susține eforturile acesteia de a salva alimente de la risipă și de a hrăni persoanele care au nevoie de acestea. Alături de Federația Băncilor de Alimente din România, am reușit să donăm peste 1,8 milioane de porții de hrană comunităților vulnerabile. Pe această cale vreau să mulțumim fiecărui client în parte pentru fiecare donație făcută la casele de marcat din magazinele Auchan. Apreciem tot ceea ce face FBAR pentru susținerea comunităților vulnerabile și suntem alături de ei și în proiectele viitoare” a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan România.
„Mulțumim tuturor celor care au ales să doneze la casele de marcat, precum și partenerului nostru de încredere, Auchan România, care a dublat generozitatea fiecăruia, demonstrând că Binele se face mai Bine doar împreună. Prin solidaritatea voastră, am reușit să salvăm mai multă hrană de la pierdere și risipă și să oferim un sprijin vital organizațiilor care ajută persoanele vulnerabile din toată țara,” a declarat în acest sens Gabriel Sescu, Președinte Federația Băncilor pentru Alimente din România.
Despre Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR
Federația Băncilor pentru Alimente din România (FBAR) și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați, formează o mare rețea națională de solidaritate, o punte între cei care au surplus de alimente și cei care au mai mare nevoie. Băncile pentru Alimente colectează și distribuie alimente către organizațiile partenere, prevenind risipa alimentară și sprijinind comunitățile vulnerabile, contribuind astfel și la reducerea emisiilor de gaze asociate deșeurilor alimentare.
FBAR se insipră și împărtășește modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) și este recunoscut ca membru asociat al acesteia. Din 2016, când a fost creată prima Bancă pentru Alimente din România la București și până astăzi, Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente a salvat de la pierdere și risipă peste 26.800 tone de alimente, în valoare de peste 310.590.000 lei. Aceste alimente s-au transformat în aproximativ 53.600.000 de porții de hrană pentru peste 290.000 persoanele în dificultate, aflate în grija a 795 organizații.
Despre Auchan
Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 7 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.
Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre proiectele pe care compania le-a desfășurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă (prin care au fost salvate peste 21 de milioane de produse), Programul național de colectare a uleiului uzat (prin care a colectat și transformat în biocombustibil peste 1,3 mil. de litri de ulei), Programul de Sustenabilitate Personală, precum și multe alte acțiuni menite să ajute mediul înconjurător și societatea.
Mai mult, în fața marii provocări climatice, compania integrează în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor mai sustenabil, protejând planeta. Strategia de climat, parte din umbrela #nuepreatarziu, va reprezenta piatra de temelie a proiectului de companie, retailerul concentrându-se pe toate cele 3 scopuri: echipamente frigorifice, energie, transporturi și produse.