Metaminds consideră că educația este calea către succes și dezvoltare, fiind valoarea care se regăsește în mod vizibil în ADN-ul business-ului lor. Prin proiectele de CSR dezvoltate de-a lungul timpului, compania contribuie în mod activ la formarea unei noi generații de tineri care pun în prim plan responsabilitatea și implicarea socială.
Am discutat cu Giorgia Bordușanu, Chief Marketing & Operations Officer în cadrul Metaminds, pentru a afla cum și-au propus să aibă o creștere sănătoasă de business prin alinierea celor trei piloni importanți de CSR în care compania a ales să investească: dezvoltarea capitalului uman, protecţia mediului înconjurător şi antreprenoriatul.
1. Anul trecut ați lansat #beameta, o platformă de implicare socială dedicată tuturor celor care aspiră la autodepășire. Cum ați selectat poveștile celor care și-au depășit limitele pentru binele comun?
Platforma de responsabilitate socială #beameta este o inițiativă care exprimă filosofia și valorile brandului prin povești și personaje reale care își depășesc limitele și își înving propriile temeri pentru a redescoperi noi teritorii de forță interioară.
Când am selectat poveștile pe care le-am prezentat prin intermediul acestei platforme, am căutat de fiecare dată să evidențiem în „eroul” din lumina reflectoarelor îndrăzneala și curajul de a ieși de pe calea sigură, bătătorită, și de a-și crea propriul drum, ghidat de valori și obiective personale în detrimentul normelor impuse de societate. Am căutat întotdeauna deschizători de drumuri, oameni curajoși, dispuși să își împingă barierele personale pentru a obține ce își doresc.
Cei care au deschis seria poveștilor #beameta au fost Vlad Pop, un tânăr din Cluj care, după ce a făcut mult timp voluntariat în cadrul taberelor MagiCAMP, a ales să alerge pe tot globul pentru a strânge fonduri pentru educația copiilor cu afecțiuni oncologice și Adi Bulboacă, un fotograf care s-a remarcat prin fotografia de teatru și documentarea unor evenimente simbol pentru cultura românească, precum Festivalul Internațional de Teatru din Sibiu. Ce ne-a atras atenția la Adi a fost chiar faptul că deși este un profesionist, se reinventează constant, testează, se redescoperă și are curajul să meargă mereu pe drumuri noi.
Prin platforma #beameta vrem să îi ajutăm pe cei care îi ajută pe ceilalți, pe cei care ies din zona de confort pentru a-și lărgi orizontul. Practic, cei promovați prin intermediul platformei noastre sunt cei care împărtășesc valorile Metaminds, respectiv transformarea, colaborarea și generarea de plus-valoare.
2. În perioada de lockdown, ați acționat rapid și într-un mod creativ pentru a veni în sprijinul sistemului medical. Cum ați ales proiectele prin care ați oferit ajutor societății în acele momente?
În acea perioadă în care teama și confuzia erau la ordinea zilei, am decis să ne îndreptăm atenția spre cei care au reușit să își învingă aceste emoții și limite, renunțând la confortul propriu pentru a ne ajuta pe noi, toți ceilalți.
Ei sunt polițiștii care sunt în fiecare zi pe stradă pentru a se asigura că respectăm regulile impuse de pandemie, pentru propria noastră protecție; șoferii și personalul de pe ambulanțe care sunt în prima linie de intervenție; echipele SMURD care sunt în alertă pentru a interveni în orice situație de criză sau urgență generată de noul coronavirus, pe lângă îndatoririle obișnuite. Ei toți sunt eroii anonimi ai zilelor noastre. Cei care își riscă zilnic sănătatea pentru ca noi toți să ne însănătoșim cât mai repede.
Am decis să îi ajutăm pe cei care se străduiesc să ne ajute. Spitalul din Rădăuți era, la momentul respectiv, una dintre puținele unități implicate în prima linie în lupta cu noul coronavirus, care a reușit performanța de a nu înregistra nici măcar un caz de infectare în rândul cadrelor medicale. Cu toate acestea, situația devenise critică și nevoia de ajutor imediată.
Ne-au impresionat curajul și abilitatea acelor medici de a lăsa la o parte temeri elementare pentru a ajuta pacienții care ajungeau la ei în stare critică, pacienți redirecționați dintr-o zonă care se număra printre cele mai afectate la acel moment, respectiv Suceava.
Același lucru l-am făcut și pentru medicii din cadrul Spitalului Clinic de Urgență Grigore Alexandrescu, cărora le-am asigurat o parte din echipamentele de protecție de care aveau nevoie. De asemenea, printr-un parteneriat cu restaurantul KAIAMO din București, noi și alți donatori privați și publici am susținut pregătirea a peste 12.000 de porții de prânz pentru eroii din linia întâi, angajați ai Poliției Locale Sector 1, Fundației pentru SMURD și personalului Poliției de Frontieră Otopeni.
3. Educația ecologică este o nevoie reală în România. În 2020, prin proiectele voastre de CSR, ați conectat două subiecte extrem de importante: conștientizarea necesității colectării selective și implicarea în educație. Povestește-ne puțin despre această inițiativă și rezultatele obținute.
Tehnologizarea forțată impusă de pandemie a pus în dificultate mai multe domenii de activitate, printre care și învățământul. Sunt numeroși copiii care nu au posibilitatea să își cumpere un dispozitiv de tip tabletă sau laptop, unii nu au nici măcar un telefon. Pentru acești copii, accesul la școala online este imposibil, iar fără educație, viitorul lor este amenințat.
Pe de altă parte, conform cifrelor publicate de Organizația Națiunilor Unite în 2018, la nivel global sunt produse 11,2 miliarde de tone de deșeuri în fiecare an, ceea ce contribuie la aproximativ 5% din toate emisiile globale de gaze cu efect de seră. Având în vedere aceste statistici, guvernele marilor națiuni din întreaga lume prioritizează dezvoltarea programelor de colectare selectivă și reciclare.
Noi, cei de la Metaminds, alături de „Floare de Colț”, fundație creată de Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, ne dorim să inspirăm tinerii meta să includă acțiunea de colectare selectivă și reciclare în viața lor de zi cu zi. Liceenii au colectat și reciclat materialele reciclabile, iar motivația a avut legătură cu faptul că există un beneficiu dublu al proiectului:
#1 – fac ceva concret pentru protejarea mediului și dau un exemplu de bună practică tinerilor din toată țara;
#2 – acțiunea lor voluntară are impact major asupra vieții altor copii din aceeași generație, dar care, spre deosebire de ei, au acces redus la educație.
4. Ce așteptări aveți de la ONG-urile care vă pot deveni parteneri în proiectele viitoare de CSR? În ce direcții credeți că este necesar să vă implicați?
Educația este unul dintre pilonii sociali în care Metaminds va căuta să se implice tot mai des, datorită legăturii puternice între domeniul de activitate al companiei și tineri: cei care au cea mai mare nevoie de tehnologie ca să se dezvolte și să devină în viitor inițiatorii unor noi proiecte cu rol în dezvoltare și inovație – viitorii meta.
5. Care sunt Obiectivele de Dezvoltare Durabilă în jurul cărora Metaminds își va concentra eforturile în următorii doi ani?
Garantarea accesului la educație de calitate și reducerea inegalităților dintre mediul urban și rural, cât și susținerea excelenței în rândul tinerilor vor rămâne obiectivele principale spre care Metaminds își va canaliza eforturile.
Credem cu tărie că, prin susținerea educației, putem contribui activ la progresul societății, de aceea ne dorim ca pe termen lung să dezvoltăm o comunitate de tineri specialiști cu o gândire inovatoare, outside-the-box.
De asemenea, ne dorim ca Metaminds să devină un pilon important în domeniul CDI, prin creșterea numărului de specialiști autohtoni în zona de cercetare și prin dezvoltarea unor proiecte ale căror rezultate științifice să fie utile atât la nivel național, dar să poată fi replicate și în alte țări.
Interviul a fost publicat iniţial în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 3, ediţie tiparită. Acesta poate fi comandat de aici: https://communityindex.ro/community-index-magazine-2021/