Dan Robinson s-a alăturat Grupului HEINEKEN în 2005 și a deținut poziții de leadership în subsidiarele companiei din Regatul Unit și Țările de Jos, cu responsabilități atât la nivel local, cât și global. Este Managing Director al HEINEKEN România din octombrie 2018. În 2020, a fost ales Președinte al Asociației Berarilor din România.
1.HEINEKEN dezvoltă branduri de succes, însă acest lucru implică responsabilitate. Cum aliniați obiectivele brandurilor cu aspectele de mediu și cele sociale?
La HEINEKEN, credem că business-ul poate avea un impact pozitiv asupra schimbării de care societatea are nevoie, iar strategia noastră de sustenabilitate, „Brewing a Better World”, este una dintre prioritățile noastre de business. Gestionăm cu responsabilitate operațiunile din fabricile noastre, cu grijă pentru mediu și resurse, oferind oportunități comunităților în care suntem prezenți și ne aprovizionăm într-o manieră sustenabilă. La fel de mult, ne dorim ca brand-urile noastre să transmită mesajele potrivite consumatorilor.
Heineken® a fost dintotdeauna un lider global în promovarea unui consum responsabil. 10% din bugetul de media al brand-ului merge către campanii dedicate promovării consumului responsabil.
În această perioadă plină de provocări, credem că brand-urile noastre pot avea o contribuție pozitivă în societate, promovând o atitudine responsabilă. De asemenea, HEINEKEN România a sprijinit comunitățile locale prin programul său de CSR, „Împreună mai puternici. Sprijin pentru Comunități”, prin donații totale în valoare de 1.500.000 RON, către Crucea Roșie Română și 5 spitale din țară.
2.Există o conexiune între zonele de acțiune ale HEINEKEN și ODD, cât și țintele acestora?
Strategia globală de sustenabilitate a HEINEKEN, „Brewing a Better World”, este aliniată cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite. Zonele de acțiune ale strategiei sunt conectate cu ODD-uri specifice și cu țintele acestora de protejare a planetei și de asigurare a prosperității.
În România, urmărim aceleași șase zone de acțiune, obiectivele noastre locale fiind ghidate într-o măsură mai mică de ODD-uri și, mai degrabă, de realitatea locală, fiind convinși că este nevoie să acționăm într-o manieră relevantă pentru fiecare piață în care suntem prezenți.
3.Consumul excesiv de alcool e un subiect important în România. Cum îl abordați și care sunt principalele proiecte în această zonă?
Una dintre cele șase priorități ale strategiei noastre de sustenabilitate este „Promovarea consumului responsabil”, fiind integrată în totalitate în business-ul nostru. În primul rând, inovăm portofoliul nostru pentru a oferi alternative non-alcoolice consumatorilor noștri. Portofoliul nostru de băuturi fără alcool include o gamă variată: Heineken 0.0®, Ciuc Radler 0.0 Zmeură și Lămâie®, Ciuc Radler 0.0 Citrice și Mentă ® și Golden Brau 0.0®.
Angajamentul nostru pe termen lung se regăsește și în parteneriatul nostru cu ALIAT (Asociația pentru Lupta Împotriva Alcoolismului și Toxicomaniilor). Împreună, am dezvoltat „Alcohelp”, singurul program din România cu mai multe tipuri de intervenție, în ceea ce privește problemele generate de consumul excesiv de alcool.
4.În ceea ce privește programele de colectare a deșeurilor și de reciclare, ce demersuri faceți și care sunt planurile voastre?
La HEINEKEN, credem cu tărie în diminuarea impactului asupra mediului, pe tot traseul berii, de la producție până la experiența de consum.
În calitate de producător, HEINEKEN România are responsabilitatea de a gestiona, prin terțe părți, colectarea și reciclarea deșeurilor de ambalaje (conform responsabilității extinse a producătorului), asigurându-ne că cel puțin 60% din totalul ambalajelor pe care le punem pe piață sunt reciclate sau valorificate. Suntem convinși că responsabilitatea începe „de acasă”. Astfel, în toate punctele de lucru ale HEINEKEN România, am dezvoltat programe de colectare și reciclare a deșeurilor de ambalaje, a materialelor promoționale și de branding, și a deșeurilor electrice și electronice.
Începând din 2020, „Strategia noastră de sustenabilitate în privința ambalajelor”, urmărește să diminueze cantitatea de plastic pe care o folosim în ambalarea produselor noastre, prin inițiative derulate în toate cele patru fabrici ale HEINEKEN România.
5.Care sunt obiectivele privind sustenabilitatea lanțului de aprovizionare, în termeni de producție alimentară sustenabilă, drepturile lucrătorilor și venituri echitabile pentru producătorii mici?
La HEINEKEN, ne apreciem furnizorii și credem în parteneriate pe termen lung, pentru binele comunităților în care suntem prezenți și, la nivel general, al întregii societăți.
Ne ghidăm după strategia noastră, „Brewing a Better World”, în toate activitățile noastre, inclusiv în ariile de „Aprovizionare sustenabilă” cu materii prime și „Susținerea comunităților”. Folosim ingrediente locale în procesele de producție pentru produsele noastre, 70% din materiile prime pe care le utilizăm fiind din surse locale.
6.Care sunt cele mai importante lecții pe care vi le-a oferit pandemia?
Fiecare criză este și o șansă pentru a ne cunoaște mai bine și pentru a învăța. Această perioadă ne-a arătat că avem atât în ADN-ul companiei, dar și în fiecare dintre noi, resursele pentru a depăși momentele dificile împreună: flexibilitate, antreprenoriat, creativitate și solidaritate.
Urmărim să folosim acest potențial cât mai mult posibil. Puterea noastră constă în lucrurile care nu se schimbă de la o zi la alta: misiunea noastră față de colegii, partenerii, clienții și consumatorii noștri, angajamentul nostru pentru a crește alături de comunități, pasiunea echipei noastre.