Un brand care vorbește despre frumusețe și implicare și-a făcut curaj să deschidă conversația pe un subiect sensibil, într-o perioadă afectată de pandemia de COVID-19, oferind o soluție reală și speranță: când este depistat la timp, cancerul de sân are o rată de vindecare de 94%.
Studiul de caz a fost publicat în Noiembrie 2022, în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 4, ediţie tipărită. Publicația poate fi accesată aici: https://communityindex.ro/flip-book-2022/
Studiul de caz arată cum o cauză socială a reușit să consolideze nu doar atributele de brand legate de CSR, cât și indicatorii comerciali datorită ideii creative, modului în care s-a conectat la percepția socială și implicării profunde în sprijinirea comunității.
Cancel Cancer a luat naștere în 2016 ca un manifest pentru sănătate, pentru un stil de viață responsabil și s-a transformat într-o mișcare care luptă împotriva cancerului de sân și oferă femeilor o nouă șansă la viață. Cum? Oferind femeilor din România acces la consultații gratuite la sân pe loc, cu ajutorul unei echipe medicale și a unei caravane mobile care, din 2016 și până astăzi a străbătut țara în lung și în lat, ajungând în nu mai puțin de 80 de destinații, unde peste 12.000 de femei au avut acces la un control medical.
În țara cu cea mai mare mortalitate provocată de cancerul de sân, pandemia de COVID-19 a amplificat teama pentru care femeile nu mai merg la controlul mamar anual la sân. Așadar, Avon România împreună cu Kaufland România și-au propus și în 2021 să ajute femeile să anuleze motivele pentru care nu ajung la controlul mamar anual.
„Realizarea proiectului în al doilea an pandemic a fost o provocare pentru noi, dar nu imposibil. Am reușit să ajungem în 22 de orașe din România, cu 6 orașe mai mult decât în 2020. Obiectivul nostru pentru anul 2021 a fost să reușim să ajungem în cât mai multe orașe, să realizam ecografiile într-un cadru de siguranță, şi să reușim să oferim cât mai multe ecografii femeilor, mai ales într-un context în care majoritatea atenției era focalizată în continuare pe pandemia COVID-19”, declară Theodora Dumitrică, CSR Specialist Avon România.
Implicarea principalilor stakeholderi
De zeci de ani, Avon este un brand care creează o lume mai bună pentru femei, prin femei. Proiectele noastre sociale nu fac excepție și susțin cauzele care aduc un impact în viețile femeilor.
În calitate de direct seller, păstrarea Reprezentanților noștri aproape de proiectele noastre sociale este esențială și ne ajută să construim energie în jurul scopului nostru prin propria comunitate. Reprezentanții Avon sunt primii expuși la mesajele noastre de CSR și proiectele noastre sunt dezvoltate și implementate cu voluntari din comunitatea de Reprezentanți.
Cum s-a aliniat proiectul la specificul business-ului și al industriei
La Avon, noi credem că frumusețea e dincolo de standarde. E despre a fi sănătos și fericit. E despre a fi cea mai bună versiune a ta.
Încă din 2002, când prin Campania pentru Sănătatea Sânilor spuneam pentru prima dată că „A fi frumos înseamnă, în primul rând, a fi sănătos” și am organizat marșuri și campanii educaționale, donații de echipamente medicale și am finanțat grupuri de sprijin, ne-am luptat împotriva fricii.
De la frica de a merge regulat la controlul mamar („Dacă se dovedește că am ceva? Prefer să nu știu.”), până la teama de a înfrunta adevărul („Nu mi se poate întâmpla”) sau frica adusă de un diagnostic precum cancerul („Va fi o luptă grea?”).
Într-un an tulbure, cu atâtea restricții pentru inițiativele offline și cu un sistem medical care nu mai era în măsură să acorde atenție pacienților oncologici, am spus „Cancel Cancer!” pentru al 5-lea an consecutiv și am pornit la drum cu o unitate medicală mobilă (cu un design prietenos, dar complet echipată conform celor mai înalte standarde medicale și de siguranță) și o echipă medicală pregătită să ofere consultații gratuite la fața locului femeilor din 22 de localități și orașe din România.
Impactul și rezultatele proiectului
În 2021 am depășit așteptările pe care le aveam, dat fiind și contextul celui de-al doilea an pandemic. Am reușit să ajungem la peste 2500 de femei care au beneficiat de o ecografie mamară gratuită.
Obiectivele proiectului
Calitative: numărul femeilor care au beneficiat de o ecografie gratuită și îndrumare ulterioară către investigații în cazul descoperirii unor semne de boală.
Cantitative: numărul persoanelor care au vizitat Caravana mobilă sau la care au ajuns mesajele noastre educaționale.
Comunicarea informațiilor despre proiect către stakeholderi și către publicul larg
Paginile noastre de social media sunt principalul conector cu comunitatea și stakeholderii. Am updatat constant calendarul editorial și paginile de Facebook (Avon Space și Stop Cancer la Sân) și Instagram cu programul Caravanei și informații educaționale. De asemenea, în spatele fiecărei femei consultate, sunt în jur de 1000 de alte femei la care au ajuns mesajele noastre educaționale prin eforturi de comunicare: campanii print (1.354.140 reach); TV (872.000 reach), radio (2.133.600 reach).