București, 9.11.2022. Coca-Cola HBC România, liderul industriei locale de băuturi, publică cel mai recent raport de sustenabilitate, document care prezintă o imagine de ansamblu despre viziunea companiei pentru dezvoltarea durabilă, obiectivele și etapele urmărite, pe baza rezultatelor non-financiare pentru anul 2021.
Coca-Cola HBC România este prima companie locală, din industria FMCG, care a realizat un raport de sustenabilitate la standarde internaționale și printre primele companii locale care au prezentat public un astfel de raport.
De-a lungul ultimilor ani, practicile sustenabile au adus companiei Coca-Cola HBC România o serie de recunoașteri, una dintre cele mai relevante fiind titlul de Cea mai sustenabilă companie din România (conform studiului Romania CSR/CST Index, realizat de agenția independentă The Azores), obținut șase ani la rând (2016 – 2021).
”Suntem prima companie din industria FMCG care a realizat un raport de sustenabilitate. Raportăm transparent și la standarde internaționale, urmărind ca rezultatele noastre de sustenabilitate să poarte amprenta unei schimbări în bine. Sustenabilitatea și raportarea performanțelor non-financiare presupun să fim exigenți cu noi, să ne întrebăm în permanență ce putem face mai mult și mai bine, să acționăm curajos. Evaluarea ne ajută să ne îmbunătățim performanțele și să calibrăm eforturile. Investim și inovăm constant pentru a atinge ținte ambițioase și ne implicăm întreaga echipă în această călătorie. Fiecare progres anual, fie că vorbim despre consumul de resurse, de proiecte pentru comunitate – are în spate investiții și angrenează o echipă dedicată, iar angajamentul nostru este ferm: nu ne oprim aici. Vom încerca să fim azi mai buni decât ieri și mâine mai buni decât azi” – Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.
Obiectivul companiei este de a se îndrepta, an de an, către o activitate și mai responsabilă din perspectivă de mediu, socială și economică, în colaborare cu societatea și cu partenerii de business.
O amprentă locală puternică
Modelul de business al companiei Coca-Cola HBC România urmărește să creeze valoare în economia locală, printr-o prezență puternică pe piață, parteneriate locale și investiții.
• Fabricile din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare și producție, exportând în alte 14 țări.
• Întregul portofoliu de băuturi răcoritoare vine în ambalaje 100% reciclabile.
• Coca-Cola HBC folosește rPET (PET reciclat) pentru 20% din totalul portofoliului îmbuteliat în PET.
• Coca-Cola HBC România are 83.000 de clienți și un portofoliu de băuturi divers, care acoperă toate nevoile de consum.
• Activitatea companiei susține business-urile autohtone, 85% dintre furnizori fiind companii locale.
• O echipă de 1.455 angajați direcți, în cele 3 fabrici, în echipele de vânzări și în sediul central.
Investiții în pregătirea și dezvoltarea echipei, diversitate și incluziune
Coca-Cola HBC România investește în pregătirea și în dezvoltarea oamenilor, oferindu-le constant oportunități de perfecționare a aptitudinilor, și cultivă diversitatea, incluziunea și egalitatea de șanse.
• Coca-Cola HBC Sales Academy, un program intern de training și dezvoltare dedicat echipei de vânzări.
• Leader Labs și Guiding Coalitions, programe menite să dezvolte capabilitățile de Agile și strategic leadership ale echipei de management.
• 47% din rolurile de management sunt ocupate de femei.
Grijă pentru mediu și resurse
Gestionarea responsabilă a apei și reducerea consumului în procesul de producție reprezintă o direcție prioritară de sustenabilitate pentru Coca-Cola HBC România.
• Coca-Cola HBC România a redus cu 6,34% consumul de apă necesar producerii unui litru de băutură răcoritoare, din 2017 până în 2021.
• Singurul producător de băuturi din România care deține certificarea Alliance for Water Stewardship pentru toate fabricile sale, cea mai importantă certificare pentru companiile care își propun un management eficient al apei.
Investiții în eficientizarea consumului energetic & reducerea emisiilor generate
În 2021, Grupul Coca-Cola HBC și-a asumat angajamentul NetZeroby40, care presupune reducerea emisiilor pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. În România, inițiativele implementate pentru a îndeplini această țintă includ:
• Utilizarea în proporție de 100% de energie electrică din surse regenerabile și curate.
• Creșterea gradului de utilizare a PETului reciclat (rPET) în producția de noi ambalaje.
• Înlocuirea echipamentelor frigorifice cu variante mai eficiente energetic. Ca urmare, 42% din echipamentele frigorifice ale companiei, aflate în locațiile clienților, consumă în prezent cu 50% mai puțină energie decât în trecut.
În ceea ce privește gestionarea sustenabilă a ambalajelor, viziunea companiei, O lume fără deșeuri, presupune inițiative care vizează întreg ciclul de viață al unui ambalaj, de la design, la colectare și reciclare. Principalele angajamente:
• Recuperarea și reciclarea unei cantități de ambalaje egale cu cea pe care compania o pune pe piață, până în 2030.
• Creșterea utilizării PET-ului reciclat în ambalaje la 35% până în 2025 și 50% până în 2030.
• 100% ambalaje reciclabile, până în 2025.
Implicare constantă în comunitate
Cu misiunea de a lăsa o lume mai bună După Noi, sub platforma cu acest nume și alături de partenerii săi, Coca-Cola HBC România s-a implicat în comunitate și în 2021, prin programe de susținere a categoriilor vulnerabile sau a tinerilor, dar și prin campanii de conștientizare a publicului larg, cu obiectivul de colecta corect, separat, deșeurile reciclabile.
• 7.336 tineri susținuti prin programul ”La TINEri este puterea”, prin organizarea unor cursuri de dezvoltare personală și profesională.
• Peste 860 de persoane au reușit să se angajeze, cu sprijinul consilierilor programului ”Lucrez din nou”, doar în 2021.
• Peste 15.000 de consumatori implicați în colectarea separată a deșeurilor, în cadrul proiectelor de conștientizare.
• 34 tone deșeuri reciclabile colectate în 2021 prin rețeaua de containere inteligente, Big Belly, în București.
Raportul de Sustenabilitate al Coca Cola HBC România este disponibil integral aici.
Despre Coca-Cola HBC România
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente. Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, complexe și flexibile din industria băuturilor, oferindu-le consumatorilor branduri de prestigiu din categoriile băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri, cafea și băuturi alcoolice premium. Generăm valoare pentru toți partenerii noștri prin susținerea dezvoltării socio-economice a comunităților unde ne desfășurăm activitatea și credem că a avea un impact pozitiv asupra mediului este vital pentru dezvoltarea viitoare a afacerii.
Lider al industriei locale de băuturi, Coca-Cola HBC România este un contributor important la economia locală. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.
În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform ‘Romania CSR Index / Romania CST Index’, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați https://ro.coca-colahellenic.com/ro/media.