Home Analize COMMUNITY INDEX 2019 – Indexul proiectelor corporate de investiţii în comunităţile din România

COMMUNITY INDEX 2019 – Indexul proiectelor corporate de investiţii în comunităţile din România

by Alina Liciu
44 views

Community Index este primul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru dezvoltarea comunităţilor.

 Acesta evidenţiază acele proiecte strategice care pun mai mult accent pe aspecte precum implicarea stakeholderilor sau măsurarea impactului pe termen mediu şi lung. Community Index este parte componentă din rankingul Romania CSR Index – parent index, cea mai importantă analiză a sustenabilităţii corporative în rândul companiilor din România.

Metodologie

Community Index are la bază o fişă de evaluare structurată pe 6 categorii:

Strategie – 20%

Stakeholder Engagement – 15%

Business Impact – 15%

Analize socio-economice – 10%

Impact şi rezultate – 25%

Comunicarea corporate – 15%

Fişa de evaluare are în total 40 de indicatori care sunt aliniaţi la cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi:

The LBG Framework (a global standard in measuring and managing corporate community investment)

 International Finance Corporation- Strategic Community Investment guide

 GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards)

Pentru acest ranking, au fost analizate aproape 400 de iniţiative, proiecte sau programe desfaşurate în perioada septembrie 2017 – august 2018 (1 an calendaristic) în România. Fiecare proiect în parte a fost analizat conform cu fişa de evaluare Community Index, iar punctajele finale au fost calculate ţinând cont de rezultatele finale la nivel de comunitatea pentru care a fost analizat proiectul. Astfel, am evitat să comparăm, de exemplu, un proiect din domeniul sănătăţii cu un proiect din domeniul educaţiei, pentru că acestea pot avea multe elemente distincte. Informaţiile au fost colectate din mediul online sau au fost oferite de companii, şi au fost structurate în funcţie de comunităţile în care au investit acestea: sănătate, educaţie, mediu, sport, healthy living, sprijin pentru antreprenori, etc.

Ne-am propus ca, prin acest index, să construim cea mai mare bază de date a iniţiativelor de CSR din România şi să putem mai bune proiecte din România, care să sprijine companiile aflate la început de drum să-şi crească performanţa.

Această analiză vine ca un raspuns la interesul tot mai mare al companiilor de a aborda domeniul Corporate Social Responsibility, aşa cum a reieşit din Romania CSR Index 2018. Credem că o iniţiativă strategică de a investi în comunitate are beneficii evidente atât pentru companii, cât şi pentru comunităţi. Proiectele de succes contribuie la creşterea reputaţiei unei companii, angajaţii devin mai implicaţi, mai activi, şi stakeholderii mai deschişi la dialog şi doritori să ajute.

#BestofCommunityInvestment

 #StrategicInvestment

#Performance4Good

Obiectivele Community Index

✱✱ să crească nivelul de performanţă al proiectelor/programelor de investiţii în comunităţi pentru un număr tot mai mare de companii din România

✱✱ să recunoască excelenţa: Community Index evidenţiaza cele mai complexe şi performante programe şi proiecte de investiţii

✱✱ să crească nivelul de conştientizare privind impactul pozitiv pe care îl au companiile în comunităţi prin investiţii strategice

✱✱ să încurajeze un dialog continuu între membrii comunităţii şi companiile interesate să investească în aceste comunităţi, care se pot folosi de această bază de date comună

✱✱ să promoveze inovaţia şi un know-how de calitate pentru a sprijini comunităţile din România

Care sunt beneficiile pentru companiile din România

✱✱ Community Index este un instrument de benchmarking pentru programele/ proiectele implementate în beneficiul comunităţilor

✱✱ Indexul ajută la o inţelegere mai profundă a contextului local şi naţional

✱✱ Există premisa unui dialog mai relevant cu stakeholderii interni şi externi

✱✱ Se pune mai mult focus pe iniţiativele aliniate la strategia de business, cu un nivel mai ridicat de relevanţă

✱✱ Stakeholderii au acces la o bază de date structurată în funcţie de comunităţile unde s-au facut investiţii

Distincţii oferite

Campaniile cu cele mai bune punctaje au fost recunoscute în Community Index cu distincţiile Gold Level, Silver Level sau Bronze Level. Iniţiativele care au avut un punctaj între 80% şi 100% (raportat la benchmark/ punctajul maxim obţinut de un proiect de investiţie în comunitatea pentru care s-a făcut evaluarea) au fost marcate cu distincţiile Gold Level, cele care au avut punctaje între 60% şi 80% din punctajul maxim, au fost recunoscute cu distincţia Silver Level şi cele care au avut punctaje între 50% şi 60% au fost recunoscute cu distincţia Bronze Level.

Community Index 2019 a fost structurat în funcţie de următoarele comunităţi:

✱✱ Active Living

✱✱ Antreprenoriat

✱✱ Artă, Cultură, Turism

✱✱ Raising Awareness/Creşterea nivelului de conştientizare privind diverse cauze

✱✱ Educaţie pentru carieră

✱✱ Educaţie pentru elevi

✱✱ Educaţie: Tehnologie în şcoli

✱✱ Educaţie Financiară

✱✱ Mediu: Deşeuri

✱✱ Mediu: Protejarea pădurilor

✱✱ Medii defavorizate

✱✱ Oraşe sustenabile

✱✱ Protecţia animalelor

✱✱ Sănătate: Raising Awareness

✱✱ Nutriţie/Wellbeing

✱✱ Tech 4 Good

✱✱ Women empowering

Community Index este un proiect dezvoltat de The Azores Sustainability & CSR Services si Asociatia Aliati pentru Dezvoltare Durabila.

You may also like