- Community Index Magazine este singura publicație bilingvă Română-Engleză din România dedicată domeniului CSR, disponibilă atât în format flipview, cât și print. Anuarul cuprinde rezultatele ranking-ului Community Index 2023, interviuri naționale și internaționale în exclusivitate, studii de caz și articole din domeniul sustenabilității.
- În premieră, cititorii se pot bucura în această ediție de articole și interviuri exclusive care pun în valoare perspectivele unor lideri recunoscuți din cadrul BCR, University of Wisconsin, Kaufland Romania, The Slow Movement sau Seeds of Wisdom.
- Publicația promovează și încurajează adoptarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU pentru a veni în sprijinul României în eforturile de implementare a Agendei 2030.
Community Index Magazine: o sursă de know-how de calitate pentru orice profesionist care are un mindset sustenabil
Anuarul bilingv Community Index Magazine, ajuns la cea de-a cincea ediție, conține rezultatele ranking-ului Community Index 2023, interviuri în exclusivitate cu profesioniști internaționali de renume, articole și interviuri cu profesioniști locali din domeniile sustenabilitate și CSR, și numeroase studii de caz ale unor companii care pot fi considerate reper la nivel de proiecte pentru comunități.
Publicația este deosebit de utilă nu doar pentru profesioniștii din domeniu, ci și pentru companii, membrii comunităților, ONG-uri, universități, agenții de PR și autorități.
Publicația in format flip view este disponibilă gratuit la următorul link: Community Index Magazine 2023
Ce tip de conținut regăsesc cititorii în anuarul Community Index Magazine?
1.Interviuri în exclusivitate cu experți recunoscuți la nivel global din domeniul sustenabilității:
- Riane Eisler, The Real Wealth of Nations
- Wakanyi Hoffman, Seeds of Wisdom
- Jessica Leclair, University of Wisconsin–Madison School of Nursing
- Carl Honoré, The Slow Movement
2. Articole și interviuri cu pofesioniști recunoscuți la nivel național:
- Ilinka Kajgana, BCR
- Katharina Scheidereiter, Kaufland România
- Gabriel Ivan, CHEP
- Adina Teleucă, TOBORO
3. Studii de caz naționale și internaționale:
- „Ziua Bună – Ziua Voluntarilor Mici pe Via Transilvanica!”, Coca-Cola HBC România & Asociația Tășuleasa Social
- Tricou de uriaș, Kaufland România & Asociația 11even
- Phasing out plastic, Apple
- Școala de Bani a BCR, FabLab & Asociația Edupedu
- Programul de Sustenabilitate Personală (PSP), Auchan România
- Grădina Noastră, Carrefour Romania
- Salvatorii de vieți, Groupama & Fundația pentru SMURD
- Kokoro Sports Project
- Jobs for veterans, Starbucks
- Microsoft’s New BING
Ce este Community Index?
Community Index este primul și singurul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunităţi, lansat în 2019. Ranking-ul este cea mai mare bază de date a proiectelor de CSR din România și reprezintă un instrument de analiză util companiilor, autorităților și comunităților atunci când iau decizii de investiție.
Este parte componentă a ranking-ului Romania CST Index (anterior Romania CSR Index), cea mai importantă analiză a nivelului de performanţă şi transparenţă din perspectiva sustenabilităţii corporative, din țara noastră, lansat în 2016.
Există o mare varietate de inițiative și proiecte pe piață, iar o privire de ansamblu, bine structurată, oferă informații relevante ajută factorii decizionali să creioneze o strategie bine adaptată la contextul local și național.
Pentru a stabili proiectele care au fost incluse în Community Index 2023, au fost analizate peste 800 de inițiative, proiecte sau programe care au avut loc în România în perioada ianuarie 2022 – decembrie 2022. Scorecard-ul pe baza căruia a fost făcută evaluarea a avut, în total, 6 categorii și 46 de indicatori aliniaţi la cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi.
Ce noi descoperiri a scos la suprafață analiza din 2023?
Piaţa de investiţii şi donaţii în sprijinul comunităţilor a crescut în ultimii ani şi se ridică la peste 80 milioane euro anual, în principal pentru proiecte de educaţie pentru elevi (9.4%, o usoară creștere de 1% față de 2022), sănătate (6%, în scadere față de anul trecut) sau medii defavorizate (23%, în creștere cu 5% față de 2022). Un alt domeniu de interes pentru companii este Artă/Cultură, 10% dintre proiecte fiind dezvoltate în această direcţie, în creștere față de 9.2% în 2022. Totuşi, 4% dintre proiectele derulate de companiile din România sunt destinate combaterii schimbărilor climatice, în scadere cu 1% versus 2022, iar 1.5% dintre proiecte sunt în direcţia oraşe sustenabile, în scădere față de 4.4% în 2022.
Printre principalele trenduri evidenţiate în urma analizei, menţionăm o creştere a nivelului de transparenţă privind rezultatele şi impactul proiectelor sau programelor de CSR. De asemenea, companiile încep să alinieze mai bine strategia de Sustenabilitate / CSR la specificul industriei şi la strategia de business. În ceea ce priveşte angajaţii, aceştia sunt tot mai dornici de a ajuta comunităţile şi apreciază companiile care le oferă oportunitatea de a se implica voluntar în proiecte. Un alt trend observat este faptul că există un interes crescut privind obiectivele pe termen lung: companiile pun mai mult accent pe a genera impact pe mai mulţi ani şi a evita crearea unei dependenţe a comunităţii – se concentrează pe dezvoltarea unor abilităţi sau a unei infrastructuri care să ramană în comunitate chiar şi după ce o companie îşi redirecționează investiția către alte proiecte.
Printre proiectele care au obținut Gold Recognition, menționăm proiectul educațional Lifelab dezvoltat de BCR, FabLab & Asociația Edupedu, la categoria Educație financiară – prin participarea în acest program, elevii învață noțiuni de educație financiară și exersează planificarea și munca în echipă. La categoria Implicarea angajaților, Programul de Sustenabilitate Personală (PSP) Auchan a fost construit sub formă unui demers de mobilizare a angajaților de a se implica activ în proiecte de susținere a comunităților locale. La categoria Reduce, Reuse, Recycle – Banca Transilvania și Ateliere Fără Frontiere au dezvoltat proiectul Remesh și luptă pentru inserția socială și profesională a persoanelor vulnerabile și marginalizate. Împreună în Slujba Binelui, proiect dezvoltat de Secom Healthcare Group prin care au fost susținute mai multe inițiative din domeniul sănătății, a primit de asemenea Gold Recognition la categoria Sănătate.
Anul 2023 vine cu o nouă distincție Community Index: pentru fiecare categorie în parte propunem distincția The One to Watch – o recunoaștere specială pentru a evidenția originalitatea și inovația proiectelor care stabilesc un trend important pentru următorii ani, în domeniul lor. Printre proiectele menționate la această categorie au fost YOXO Forest – Prima pădure digitală devenită realitate, 100 de idei de business pentru România – PENNY România sau Încrederea în sine se învață în școală – Oxygen.
Unde sunt publicate rezultatele analizei?
Rezultatele din 2023 pot fi regăsite atât în anuarul în format flipview și print Community Index Magazine, cât și online: https://communityindex.ro/rezultate-community-index-2023/
Care sunt obiectivele ranking-ului Community Index?
Misiunea Community Index este de a evidenția proiectele de CSR cu o performanţă ridicată care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor şi măsurarea impactului pe termen mediu şi lung. În plus, indexul are scopul de a evidenția acele proiecte care pot fi considerate Best Practices la categoria lor și care pot fi folosite drept exemplu în stabilirea strategiei unui proiect nou.
Anuarul Community Index Magazine este contribuția agenției The Azores Sustainability & CSR Services la dezvoltarea domeniului investițiilor în comunități din România.
Pe lângă know-how și conținut autentic, această publicație contribuie în mod concret la popularizarea conceptului de responsabilitate socială în mediul de business: o parte dintre anuarele tiparite va fi oferită, în mod gratuit, companiilor care au peste 500 de angajați (>750 de companii). În plus, varianta flipview va fi disponibilă gratuit o lună de zile, pentru a populariza domeniul și a contribui la dezvoltarea acestuia.
Pentru tipărirea publicației a fost folosită hârtie certificată FSC®, din surse sustenabile. Anuarul oferă atât informații valoroase cât și o experiență autentică în sine, din punct de vedere vizual. Coperta publicației este creată de Ovidiu Solcan (collage artist), fiind un colaj sustenabil din reviste reciclate, reprezentând Capodopera ”Sărutul”, realizată de sculptorul Constantin Brâncuși în anul 1907.
*****
Despre The Azores Sustainability & CSR Services
Agenţie de consultanță, înființată în 2013, cu scopul de a sprijini companiile din România privind integrarea sustenabilității corporative în strategia de business, The Azores Sustainability & CSR Services are o abordare axată pe rezultate pe termen lung, utilizarea tehnologiei IT pentru un nivel ridicat de acuratețe a indicatorilor de sustenabilitate și analize/research care să sprijine decidenții din companii în definirea strategiei de sustenabilitate corporativă.
Cel mai important și complex proiect al agenției este Romania CST Index, în trecut denumit Romania CSR Index, ranking lansat în 2016 şi care este singurul din România care evaluează indicatorii de sustenabilitate ai companiilor: informaţii despre managementul sustenabilității, impactul economic, de mediu şi social. Indexul este lansat în fiecare an în cadrul conferinţei Best Practices in Corporate Sustainability. În 2019, agenția a lansat Community Index, cel mai cuprinzător ranking al proiectelor corporate de investiții în comunități și un centralizator al celor mai bune campanii de CSR derulate în fiecare an de companiile din România. Rezultatele ranking-ului, împreună cu studii de caz şi interviuri ale unor experţi naţionali şi internaţionali sunt prezentate în fiecare an în Community Index Magazine, singurul anuar bilingv dedicat investițiilor în comunități derulate de companiile din România.