SERGHEI BULGAC, CEO Digi Communications N.V.
În centrul activităţilor de comunicare şi CSR ale grupului Digi în 2020 s-a aflat ideea de grijă: faţă de angajaţi, clienţi, parteneri şi față de întreaga comunitate pe care pandemia a pus-o la mare încercare, atât din punct de vedere sanitar, cât şi din punct de vedere economic.
Digi Communications N.V. este un operator de telecomunicații de top pe piața europeană, cu operațiuni în România, Spania, Ungaria și Italia, o companie care și-a îndreptat privirea către sustenabilitate de foarte multă vreme. Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V., ne-a povestit despre planurile lor în această direcție pentru anii următori. În 2015, Serghei Bulgac a fost desemnat președinte-director general al Consiliului de Administrație al RCS & RDS, după ce, anterior, a coordonat Departamentul Financiar al companiei, timp de 12 ani, în calitate de Director Financiar.
1.Care sunt pilonii principali ai strategiei de sustenabilitate corporativă în cadrul companiei pe care o conduceți? Care a fost procesul de determinare al acestor piloni?
Pilonii strategiei de sustenabilitate corporativă sunt patru: relațiile de muncă, etica și transparența în afaceri, responsabilitatea față de mediul înconjurător, satisfacția clientului și comunității. În spatele celor patru piloni se află și patru declarații de intenție asumate de companie: „Am grijă”, „Am principii”, „Sunt responsabil”, „Mă implic”.
Pentru a ajunge la acești patru piloni, am constituit un grup de lucru format din reprezentanții principalelor departamente care contribuie la implementarea strategiei noastre de sustenabilitate, iar membrii acestui grup au colaborat cu un consultant pentru a identifica principalele teme de interes pentru stakeholderi și industrie.
2.Unele dintre principalele direcții pe care v-ați propus să le îmbunătățiți sunt politica energetică și managementul deșeurilor. Care sunt motivațiile din spatele deciziei de a prioritiza aceste aspecte?
Energia, alături de spectrul de frecvențe și de echipamentele și tehnologiile pe care le folosim pentru a produce și furniza servicii clienților, constituie una dintre resursele de bază utilizate în activitățile noastre curente.
Fără această resursă importantă, ar fi imposibilă dezvoltarea proiectelor și nu am putea ajunge cu internetul, cablul TV, telefonia fixă și mobilă la fiecare aparat conectat la rețelele noastre. De aceea, acordăm o atenție deosebită consumului rațional de curent electric, producerii de energie verde (prin parcurile de panouri fotovoltaice deținute), studierii echipamentelor eficiente energetic și lucrărilor de modernizare și optimizare a consumului energetic la nivelul propriilor sedii.
În ceea ce privește managementul deșeurilor, căutăm mereu să reducem impactul activităților noastre asupra mediului, respectând legislația în domeniu. Acordăm o atenție specială deșeurilor de echipamente electronice și electrice, bateriilor și acumulatorilor. În peste 60% din magazinele noastre din România au fost amenajate spații speciale – DIGI CoRRRner – pentru colectarea deșeurilor electronice (DEEE), a bateriilor și acumulatorilor (DBA).
3.Un alt domeniu important pentru voi este guvernanța corporativă, un capitol unde, din păcate, multe companii din România au de recuperat. Ce bune practici vă propuneți să urmați și ce rezultat vă așteptați să aveți în viitor?
DIGI își construiește afacerea pe baza unor standarde etice ridicate. Este o datorie de onoare pentru noi să abordăm relațiile contractuale cu angajații, clienții, furnizorii și alți interlocutori cu onestitate, corectitudine, integritate și să îndeplinim, în același timp, un angajament care presupune respectarea tuturor legilor și reglementărilor aplicabile, cu toleranţă zero la orice formă de mită și corupţie.
Pe parcursul anului 2020, conform Politicii Anticorupție și de Etică în Afaceri, compania a derulat un proiect de tipul „Cunoaște-ți partenerul” și a realizat analize de due-diligence în rândul furnizorilor, cu volume ce depășesc 100.000 EUR. La nivelul filialei din România, a fost implementat un sistem digital de înregistrare și monitorizare a conflictelor de interese, conform Politicii privind Conflictul de Interese aplicate în companie.
4.Din perspectiva investițiilor în comunități, ce v-ați propus în următoarea perioadă și cum reușiți să consolidați relațiile cu stakeholderii DIGI (angajați, clienți, comunitatea locală)?
Comunitatea DIGI înseamnă milioanele de clienți care ne primesc zi de zi în casele și în companiile lor, angajații și partenerii noștri. Ne ghidăm în toate operațiunile noastre după legislația în domeniu, pe care am transpus-o în propriile politici și reguli interne.
Anul 2020 și încercările pandemiei ne-au arătat că DIGI, prin serviciile sale, este unul dintre motoarele economiei și un accelerator al bunăstării în comunități. De aceea, am donat echipamente medicale către secțiile ATI ale spitalelor și am pus la dispoziția copiilor din zone defavorizate echipamente și servicii de date mobile, necesare școlii online. Investiția în comunitate, în 2020, a depășit 1,8 milioane EUR.
5.Cât de important este pentru DIGI să își informeze și să își educe angajații cu privire la valorile sustenabilității?
La DIGI, nu oferim doar un loc de muncă, ci construim cariere de succes. Incluziunea, loialitatea, devotamentul și spiritul intraprenorial sunt fundamentele unei relații de muncă durabile. Aprecierea angajaților și a eforturilor lor înseamnă, mai presus de toate, să le asigurăm un mediu de lucru sigur, fără riscuri și plăcut, pentru a inova și a pune în practică proiecte profesionale trainice.
Derulăm campanii interne de sensibilizare și educare pe teme de responsabilitate față de resursele companiei, față de colegi, securitate cibernetică, protecția mediului, SSM. Anul trecut, un angajat a beneficiat, în medie, de peste 11 ore de formare și instruire pe teme de sănătate și securitate la locul de muncă.
Interviul a fost publicat iniţial în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 3, ediţie tiparită. Acesta poate fi comandat de aici: https://communityindex.ro/community-index-magazine-2021/