”Construiește o Casă, dăruiește o acasă” a primit distinctia “Gold Level Recognition” la Categoria Medii Defavorizate / Disadvantaged Environments in Community Index 2019
Campania ”Construiește o Casă, dăruiește o acasă” face parte dintr-o inițiativă amplă, derulată de către Holcim România și Fundația Hope and Homes for Children. Misiunea Fundației este de a închide toate orfelinatele din România până în anul 2027. În procesul de închidere a instituțiilor de tip vechi este inclusă și construcția de case de tip familial pentru copiii care vor rămâne în sistemul de protecție a copilului. În casele de tip familial trăiesc cel mult 10-12 copii care primesc găzduire, îngrijire, educație, sprijin emoțional și consiliere pentru dezvoltarea deprinderilor necesare unui trai independent.
Strategia de responsabilitate socială a Holcim România face parte dintr-un context mai larg, aplicat la nivelul Grupului LafargeHolcim din care face parte. Denumită ”Planul 2030”, aceasta este bazată pe patru piloni principali: Schimbări climatice, Apă și natură, Economie circulară și Oameni și comunități.
Sub umbrela pilonului Oameni și comunități se află promisiunea și obiectivul companiei de a furniza programe al căror scop este sprijinirea dezvoltării economice și sociale a comunităților în care își desfășoară activitatea.
Obiectivele campaniei
În prima ediție a proiectului, Holcim România a susținut construcția a două case de tip familial alături de Hope and Homes for Children. Adițional contribuției financiare, campania ”Construiește o Casă, dăruiește o acasă” are și obiectivul de a crește gradul de conștientizare pentru nevoia de închidere a instituțiilor de tip vechi, precum și nevoia de îmbunătățire a calității vieții acestor copii din orfelinate.
Ideea campaniei
În prima ediție a campaniei (2017-2018), Holcim România a direcționat către Fundație contravaloarea unui kilogram de ciment pentru fiecare sac de Structo Plus cu Duraditiv vândut.
Implementarea campaniei
Faza 1: iulie – septembrie 2017
Holcim România a derulat campania ”Construiește o Casă, dăruiește o acasă” la nivel național, sub umbrela căreia a direcționat către fundația Hope and Homes for Children (HHC) contravaloarea unui kilogram de ciment pentru fiecare sac de ciment Structo Plus vândut. După încheierea perioadei de campanie, 300.000 de euro au fost direcționați către HHC pentru construirea a două case de tip familial ca urmare a închiderii centrelor de plasament „Robin Hood” – Sectorul 4, Bucureşti şi „Elena Doamna” – Piatra Neamţ.

Faza 2: iulie 2018 – prezent
În luna iulie 2018 a început construcția primei case de tip familial – „Cavalerii” din Sectorul 4 al Capitalei. În luna noiembrie au început lucrările și la cea de-a doua casă din județul Neamț.
Faza 3: Copiii vor fi mutați în prima parte a anului 2019.
*Începând cu luna august 2018, ediția a II-a a campaniei a fost lansată în paralel cu dezvoltarea celor două case din ediția I și mutarea celor 24 de copii.

Promovare externă
✱✱ Spot TV
✱✱ Comunicate de presă pentru anunțarea proiectului și a rezultatelor
✱✱ Postări dedicate pe canalele social media Holcim România
✱✱ Parteneriat cu influencer local: Prințesa Urbană
✱✱ Microdocumentar campanie „Construiește o Casă, dăruiește o acasă”
Promovare internă
✱✱ Știri și articole dedicate pe intranet-ul companiei
✱✱ Cadouri dedicate pentru angajați
✱✱ Postere și alte materiale print de promovare internă
✱✱ Promovare spot TV pe canalele interne
✱✱ Editorial publicat în revista internă (versiune digitală și tipărită)
✱✱ Promovare microdocumentar.
Rezultate
Două centre de plasament vor fi închise, o parte din copiii din aceste instituții se vor întoarce în familii, iar pentru cei rămași în sistem sunt construite două case de tip familial, în care copiii abandonați vor avea șansa la o copilărie normală și o dezvoltare sănătoasă. De acest lucru vor beneficia și cele două comunități unde au fost construite casele.
24 de copii vor locui în cele două case de tip familial, unde vor beneficia de un mediu în care se vor putea dezvolta corespunzător, devenind, astfel, membri activi în comunitățile unde locuiesc.
Rezultate campanie de promovare:
✱✱ Aproximativ 60 de articole în presa scrisă și online
✱✱ Social Media – reach de aproximativ 155.000 utilizatori și 3.250 interacțiuni;
✱✱ Campanie digitală: 13.310.407 impresii, 4.877.275 device-uri unice, 24.741 interacțiuni și 1.254.970 vizualizări pentru conținutul video.
Studiul de caz a fost publicat initial in anuarul bilingv Community Index Magazine, nr. 1, lansat in iunie 2019.
