Podcastul cultural Cronicari Digitali încheie sezonul 9 cu audiență record și noi episoade de conținut cu subiecte analizate profund prin conversaţii plăcute, în care invitați de anvergură au dezbătut pe teme culturale, fenomene ale pop-culturii, situația tinerilor la vot, precum și capitole pline de savoare din arhitectură și din istorie.
Cronicari Digitali, produs new media cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național și susținut de Ordinul Arhitecților din România din Timbrul de Arhitectură, a devenit, în cei cinci ani de difuzare, cel mai popular podcast cultural românesc, aducând natural în discuție subiecte necesare publicului tânăr. Și în acest an, Cronicari Digitali se aude săptămânal la Radio România Cultural, în fiecare joi, în emisiunea „Orașul vorbește”.
Podcastul Cronicari Digitali, varianta video, în topurile de audiență
Pentru sezonul nouă, Cronicari Digitali a completat canalele de difuzare cu varianta video a podcastului, astfel că, dintre cei 40.000 de tineri care l-au urmărit în acest an, 45% au vizionat podcastul pe Youtube, în timp ce restul au preferat varianta audio disponibilă în aplicațiile de streaming.
În cele nouă săptămâni de podcast aferente primului nou sezon al acestui an, Cronicari Digitali a fost, timp de șase săptămâni, pe locul 1 la categoria Places & Travel în România. În plus, podcastul Cronicari Digitali se află în top 10 la categoria Societate & Cultură.
„Finalul sezonului 9 aduce podcastul video chiar în atelierul pictorului Ștefan Câlția, unul dintre cei mai mari artiști contemporani români. Într-unul dintre puținele interviuri pe care acesta le acordă, Câlția vorbește deschis publicului despre universul său artistic și importanța amintirilor și emoțiilor din copilărie. Este o onoare să putem difuza către public un interviu atât de rar și de bun”, declară Silvia Teodorescu, coordonator Cronicari Digitali.
Cronicari Digitali rămâne, astfel, unul dintre cele mai urmărite podcasturi culturale din România, având, în același timp, o foarte mare priză la publicul tânăr.
Urmăriți podcastul VIDEO pe https://www.youtube.com/@CronicariDigitali. Podcastul AUDIO este disponibil pe: https://spoti.fi/3I7ZUmf și pe https://apple.co/3XfOu47.
Tiktokeri, specialiști și jurnaliști de anvergură au dezbătut o mare varietate de teme
Podcastul Cronicari Digitali a abordat, printre multe altele, subiecte precum melodia „Macarena” a Erikăi Isac și abuzul asupra femeilor, împreună cu subiecte care vorbesc despre fake news și dezinformare. Cele nouă episoade ale podcastului au așezat la aceeași masă tiktokeri și jurnaliști cu o vastă experiență în presa clasică, fapt ce demonstrează paleta largă de teme de discuție pe care moderatorii le-au abordat împreună cu mari personalități ale momentului.
Jurnalistul cultural Diana Popescu a fost și în acest sezon moderatorul principal, iar alături de ea au stat blogerul cultural Ana Rubeli, scriitorul Marius Chivu și creatorul digital Răzvan Moței susținând trei teme pilon din grila podcastului (Cultura, Pop-cultura, Arhitectura și istorie) în calitate de co-moderatori.
Nume mari, invitate în cadrul podcastului Cronicari Digitali, sezonul 9
În ultimul episod al sezonului, lansat joi, 6 iunie 2024, am explorat universul creativ al pictorului Ștefan Câlția, artistul care păstrează amintirile copilăriei și le transformă în opere de artă ce respiră viață în inima Capitalei. Alături de Eliza Yokina, arhitectă pasionată de moștenirea culturală și structura urbană, și sub îndrumarea moderatoarelor Diana Popescu și Ana Rubeli, discuția a dezvăluit cum amintirile și emoțiile influențează percepția noastră asupra trecutului și planurile pentru viitor.
Sezonul a fost deschis, în luna martie, de Mircea Cărtărescu, invitat în cadrul podcastului Cronicari Digitali cu doar câteva săptămâni înainte ca romanul „Solenoid” să primească premiul Dublin Literary Award 2024, cel mai important premiu din lume acordat unui roman tradus și publicat în limba engleză.
Au urmat, apoi, două voci influente: Cristina Praz, expert în egalitate de gen de la Centrul Filia, și Ramona Dumitrescu, producătoare de matinale de radio, care au vorbit despre melodia „Macarena” a Erikăi Isak, despre abuzul asupra femeilor și despre profilul lui „Mirel din Turnu Măgurele”.
Printre invitații s-au numărat David Neacșu, unul dintre cei mai renumiți alpiniști și exploratori români, iar idei captivante au fost rostite de Silvia Colfescu și Ștefan Ghenciulescu despre mahalalele nedreptățite și despre arhitectura care a rezistat timpului. Victor Kapra a vorbit despre cum evoluează mass-media și ce provocări aduce perioada electorală. El a analizat, alături de moderatorii Diana Popescu și de Răzvan Moței, diferențele dintre presa tradițională și noile platforme de socializare pentru a înțelege unde se află echilibrul între tehnologie și umanitate și a subliniat că este momentul să înțelegem ce putem face pentru a ne proteja de dezinformare.
Andrea Gavriliu și Răzvan Mazilu, doi dintre cei mai proeminenți coregrafi ai momentului, au oferit momente pline de grație, umor și mărturisiri emoționante, dintr-o perspectivă unică asupra artei dansului, iar fotograful Andrei Bîrsan și arhitectul Ștefan Sava au dezvăluit cum tinerii profesioniști în arhitectură insuflă o nouă viață în colțurile abandonate ale orașului.
Și, pentru că tinerii sunt foarte atenți și tot mai interesanți de acțiunea și componenta socială, Gelu Duminică și Maria Zavate au discutat, alături de gazdele podcastului, despre importanța implicării fiecărei persoane în procesul electoral și au explorat modul în care suntem influențați sau chiar manipulați.
Despre Cronicari Digitali
Platforma new media Cronicari Digitali a scos în evidență faptul că tinerii sunt interesați și captivați de obiectivele de patrimoniu, important fiind modul în care este prezentată această moștenire culturală și accesul către ea. Cronicari Digitali, produs de agenția de PR Zaga Brand, Asociația Human Made Art și Institutul Național al Patrimoniului a reușit să aducă alături o comunitatea vastă de oameni preocupați de valori culturale, personalități, experți, vedete și creatori de conținut. Anual dezvoltă proiecte offline și online care se disting prin creativitate și modalități inovative de storytelling digital.