Angajatorii din domeniul ospitalității trebuie să investească în strategii de recrutare eficiente, în programe de formare continue și să creeze un mediu de lucru care să atragă și să rețină talentele de top, pentru ca acest sector al economiei să își continue dezvoltarea. Aceasta a fost una dintre concluziile investitorilor români și elvețieni prezenți la evenimentul „Susținerea capitalului uman în industria ospitalității: programul de formare postuniversitară <SHM>” organizat ieri, de Academia de Studii Economice din București și EHL Advisory Services (Ecole Hôtélière de Lausanne), cu sprijinul Winsed.swiss Education Group.
„Fluctuația mare a personalului, lipsa competențelor specifice și formarea insuficientă a managerilor sunt principalele provocări cu care se confruntă angajatorii din industria ospitalității. Păstrarea și formarea unor angajați pe termen lung în acest sector este dificilă, ceea ce este demotivant pentru angajați și crește costurile de recrutare și formare. De asemenea, există o cerere ridicată pentru competențe specifice în managementul ospitalității, cum ar fi gestionarea operațiunilor, relațiile cu clienții, marketingul și vânzările. Mulți candidați nu au aceste competențe avansate, ceea ce îngreunează procesul de recrutare”, a declarat prof. dr. Ray F. Iunius, CEO, Winsed.swiss Education Group, membru al Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R).
Formarea managerilor necesită timp și resurse financiare considerabile. Multe companii din ospitalitate nu au resursele necesare pentru a oferi programe de formare cuprinzătoare, ceea ce poate duce la performanțe manageriale sub așteptări. Cursurile programului postuniversitar „Strategic Hospitality Management”, ajuns la a patra serie, vor începe în toamna anului 2024. Acesta este un proiect comun al Academiei de Studii Economice din București (ASE) și EHL Advisory Services (EAS), realizat cu sprijinul Winsed.swiss Education Group (WEG).
„Pentru a susține capitalul uman, trebuie să investim în formarea și dezvoltarea profesională a angajaților noștri. Programele de formare și oportunitățile de avansare în carieră nu numai că îmbunătățesc abilitățile angajaților, ci și sporesc motivația și loialitatea acestora. De asemenea, trebuie să oferim condiții de muncă adecvate, salarii competitive și pachete de beneficii atractive”, a declarat Dr. Adriana Cioca, Președinte, Camera de Comerț Elveția-România.
Standardele înalte de calitate, atenția la detalii și orientarea către client sunt caracteristici esențiale ale modelului elvețian care au pus bazele excelenței în industria ospitalității. În România, unde potențialul turistic este uriaș, implementarea unor practici sustenabile după modelul elvețian poate aduce beneficii imense pe termen lung.
Unul dintre obiectivele Camerei de Comerț Elveția-România este de a susține și de a promova parteneriatele academice care contribuie la pregătirea viitoarelor generații de manageri în industria ospitalității.
Camera de Comerț Elveția – România (CCE-R) numără 120 de membri din diferite sectoare, care generează, împreună, venituri de 19,8 miliarde de euro la nivel global și care au peste 18.000 de angajați.
Elveția se clasează pe locul 8 în rândul celor mai mari investitori din România, cu investiții cumulate de 4 miliarde de euro la sfârșitul anului 2023, reprezentând 3,7% din stocul total de investiții străine directe din România, conform datelor Băncii Naționale a României.
Despre Camera de Comerț Elveția-România (CCE-R)
Camera de Comerţ Elveţia – România (CCE-R) este o asociație non-profit cu o istorie de 24 de ani în România, care are ca scop facilitarea relațiilor de afaceri între investitorii elvețieni și cei români și de a oferi informații economice și consultanță companiilor interesate să dezvolte afaceri în cele două țări.
Susținută de Ambasada Elveției în România, CCE-R a devenit în ultimele două decenii jucătorul principal al relațiilor economice româno-elvețiene și a construit 10 grupuri de lucru menite să vină în sprijinul membrilor Camerei, dar și al comunităților în care aceștia activează.