Toate acțiunile realizate de Globalworth în perioada de criză determinată de pandemie s-au desfășurat sub mesajul „Everyone should get involved to make things better”. Compania a reușit să construiască un portofoliu care respectă mediul și are o contribuție semnificativă în comunitățile din România. Astfel, construcțiile sustenabile fac parte din eforturile Globalworth de a populariza conceptul de responsabilitate socială în rândul industriei din care fac parte.
Georgiana Iliescu, Directorul Executiv al Fundației Globalworth, a descris planurile pentru perioada următoare și a povestit despre misiunea de a continua și consolida implicarea activă a companiei în sprijinirea comunităților.
Interviul a fost publicat iniţial în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 3, ediţie tiparită. Acesta poate fi comandat de aici: https://communityindex.ro/community-index-magazine-2021/
1. Pilonii voștri de responsabilitate socială s-au reflectat foarte clar în acțiunile voastre de până acum. Intenționați să păstrați aceste direcții în următorii trei ani sau aveți în plan și alte zone pe care vreți să le acoperiți?
Activitatea Fundației Globalworth continuă și consolidează implicarea activă a companiei Globalworth, liderul pieței de birouri din România. Oamenii, Locurile și Tehnologia sunt cei trei piloni care susțin misiunea noastră și care ne ghidează în alegerea proiectelor și parteneriatelor. Cele trei domenii de acțiune se întrepătrund în majoritatea proiectelor și ne ajută să aducem mai multă liniște în viețile comunităților în care acționăm. Acești piloni au fost aleși după o lungă perioadă în care am identificat principalele probleme și vom continua să îi respectăm.
De-a lungul anilor, Globalworth a construit cea mai mare comunitate de business din România. Oglindind angajamentul Globalworth de a crea medii de lucru în care membrii comunității se simt ca acasă, activitățile de implicare socială ale Fundației noastre se concentrează pe crearea unor locuri în care oamenii cresc, învață, se ajută unii pe ceilalți, se adună și construiesc o comunitate puternică a binelui. Mai departe, ne pasă de sănătatea și educația oamenilor și, de aceea, investim în îmbunătățirea serviciilor medicale și oportunităților educaționale. Nu în ultimul rând, atunci când investim în tehnologie, urmărim să creștem accesul la servicii medicale adecvate, la o educație de calitate, la evoluții legate de mediile de studiu și de lucru.
2. Arta și creativitatea se află în mediul lor în cadrul Globalworth, voi alegând să vă implicați constant în proiecte de acest tip. Ce beneficii aduce mixul artă / cultură – business?
Ne înconjurăm de cultură zi de zi, iar comunitatea noastră de business a devenit Globalworth District, primul cartier art&tech din România. Prin urmare, vedem în contribuția noastră pentru arta din România un imbold menit să îngrijească suflul vital al comunității culturale românești. Noi nu construim doar clădiri, ci construim și experiențe. Ne petrecem o mare parte din timp la job, iar ceea ce noi facem prin aducerea artei și culturii la birou este să traducem în mod uman acest timp. Suntem îmbrăcați în emoții, sentimente, nu reprezentăm doar taskuri și obiective, așa că noi transferăm umanul și în locul în care lucrăm.
Această direcție este continuată și de Fundația Globalworth, prin proiecte precum Tinere Talente, realizat în parteneriat cu Fundația Regală Margareta a României. Prin acest proiect, acordăm sprijin tinerilor talentați care, din cauza lipsurilor financiare, nu își pot continua dezvoltarea artistică. Este o investiție importantă în viitorul artistic național, reușind să fim alături de artiștii la început de carieră.
3. Globalworth este primul dezvoltator imobiliar din România care a transformat un spațiu propriu de birouri în centru de vaccinare anti-COVID-19. Cum pot fi determinate și alte companii să acționeze în acest fel? De ce ați ales să credeți în această decizie inovatoare?
Până la mijlocul lunii martie 2020, Fundația Globalworth a reușit să răspundă crizei neașteptate, continuând în același timp proiecte pe care ni le asumasem deja. Viteza este importantă într-o pandemie, așa că a trebuit să găsim repede o cale de a ajuta eficient acolo unde era nevoie. Am fost printre primele ONG-uri care au fost alături de personalul medical din linia întâi din spitalele din România și Polonia, nu doar contribuind cu bugete, ci și găsind furnizori și achiziționând materiale sanitare, dispozitive medicale, echipamente de protecție într-un moment în care acestea erau greu de găsit în întreaga lume.
Acțiunile noastre ca indivizi, dar și eșecul nostru de a acționa ca o comunitate, au un impact profund asupra lumii înconjurătoare, de pretutindeni.
De aceea, am decis să acționăm și credem că singura determinare este dată de exemplul personal. Așadar, din poziția de lideri de industrie, ni s-a părut firesc să fim primii care iau această decizie și ne-am bucurat enorm că și alți jucători au găsit soluții care ajută la o vindecare comună.
4. Ați publicat primul raport anual de dezvoltare sustenabilă în 2019. În ce fel consideri că v-a ajutat această inițiativă până acum?
Construirea unui raport anual de sustenabilitate asigură o consistență și o coerență pe care le considerăm vitale. Astfel, obiectivele sunt mai ușor de stabilit, urmat, cuantificat. În plus, acest raport este o continuă verificare a faptului că strategia noastră de dezvoltare sustenabilă este aliniată la reglementările europene și mondiale și urmărește direcțiile impuse la nivel global. În ceea ce privește Fundația Globalworth, ca parte integrată a programului de dezvoltare sustenabilă a companiei, raportul aduce la un loc cifrele și direcțiile prin care ne continuăm angajamentul de a ne implica în comunități urmând pilonii menționați: Oamenii, Locurile și Tehnologia.