In 2019, CEZ a initiat proiecte noi, a dezvoltat noi canale de comunicare si produse pentru clientii sai, a daruit energie pentru bine comunitatii, investind 3,395,618 LEI in proiecte de CSR si a continuat sa asigure energie electrica pentru 3,5 milioane de romani.
Grupul a primit recunoasterea GOLD in ranking-ul Romania CSR Index din 2019, cu un punctaj de 93 de puncte, al doilea cel mai bun punctaj in urma analizei a peste 700 de companii din Romania.
„Grupul CEZ in Romania si-a creat deja propria istorie pe piata. Am fost in fiecare an un jucator constant in sectorul energetic care a mizat pe un dialog deschis cu stakeholderii sai si pe dezvoltarea gradului de digitalizare la nivel operational. In 2019, am adaugat elemente noi in portofoliul nostru de produse, am promovat si mai fervent grija pentru mediu si am transformat produsele verzi din produse de nisa in unele accesibile atat pentru clientii casnici, cat si pentru cei economici. Echipa CEZ a parcurs inca o etapa de dezvoltare spre o organizatie autodidacta, in timp ce politicile sustenabile de operare au primit si in acest an certificarea internationala GRI, optiunea Core”, a descris Ondrej Safar – Country Manager si Presedinte al Directoratului CEZ Romania – principalele repere ale anului trecut.
Energia regenerabila a fost unul dintre domeniile de interes pentru Grup in anul 2019, cand turbinele din parcul eolian Fantanele – Cogealac au produs un total de 1 185 GWh productie neta. Si in 2019, Grupul CEZ in Romania a ramas cel mai mare producator privat de energie regenerabila din tara. Totodata, sistemul hidroenergetic de langa Resita a produs 54 GWh in 2019, o productie totala mai mica cu 14 GWh in comparatie cu 2018, ca urmare a precipitatiilor reduse.
De asemenea, furnizorul de energie electrica si gaze naturale CEZ Vanzare si-a indreptat atentia catre promovarea produselor verzi, lansand in luna februarie a anului 2019 produsul Sisteme Fotovoltaice pentru #Acasa. Clientii sai au primit cu mult interes produsul si au beneficiat de servicii complete de consultanta pentru aplicarea la Programul privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru producerea de energie electrica, demarat de catre Ministerul Mediului, prin Administratia Fondului pentru Mediu.
Generatia verde a inceput sa ia contur in luna august 2019 cand CEZ Vanzare a lansat o oferta nationala de energie 100% regenerabila, destinata atat clientilor casnici, cat si companiilor.
Energia provine integral din cel mai mare parc eolian de pe uscat din Europa, detinut de Grupul CEZ in Dobrogea, cu o putere totala instalata de 600 MW. Produsul CEZ Verde se adreseaza «generatiei verzi», care actioneaza responsabil in activitatea de zi cu zi, alege solutiile eficiente energetic, prefera alternativele mai putin poluante, recicleaza si ii incurajeaza pe cei din jur sa se implice in protejarea planetei. Acesta raspunde nevoilor afacerilor sustenabile, cu actiuni si proiecte de responsabilitate sociala pro mediu, care isi contorizeaza si reduc impactul asupra mediului.
Totodata, CEZ Vanzare a continuat campaniile de educare a clientilor sai in directia utilizarii de solutii digitale pentru imbunatatirea experientei acestora si a adaugat seviciul de webchat pe website-ul www.cezinfo.ro. Noul canal de comunicare online ofera clientilor consultanta personalizata de la operatorii CEZ Vanzare, in maxim 60 de secunde. Un alt punct de interes pentru CEZ Vanzare in 2019, a fost eficienta energetica si combaterea saraciei energetice, motiv pentru care furnizorul de energie electrica si gaze naturale s-a implicat in proiectul european SocialWatt care promite implementarea unor masuri specifice care vizeaza consumatorii de energie aflati in aceasta situatie.
La nivelul operatorului de distributie, investitiile in retea si procesele smart implementate de Distributie Oltenia in 2019 au dus la reducerea pierderilor in retea si a indicatorilor SAIDI, cu 9,95 %, respectiv SAIFI, cu 13,9%, in comparatie cu 2018, operatorul investind 190 331,82 mii LEI in CAPEX (din fonduri proprii) si 183 392,22 mii LEI reprezentand puneri in functiune.
Investitiile au fost directionate catre continuarea integrarii statiilor de transformare in SCADA, modernizarea si inlocuirea transformatoarelor, instalarea echipamentelor telecomandate, imbunatatirea retelei de joasa si medie tensiune si asigurarea conditiilor propice consumatorilor de energie pentru racordarea la reteaua electrica.
Pentru al treilea an consecutiv, raportul de sustenabilitate al Grupului CEZ in Romania, respectiv ale operatorului de distributie din cadrul Grupului, au fost recunoscute de GRI ca fiind in conformitate cu asteptarile stakeholderilor prin respectarea principiilor de analiza a materialitatii aspectelor raportate.
Cifrele cheie care au descris activitatea operatorului de distributie din cadrul Grupului in 2019:
- Operatorul a instalat 99 de cuiburi de barza pe stalpii de MT/JT din judetele Teleorman, Arges, Mehedinti, Olt, Gorj, Valcea si Dolj precum si teci electroizolante;
- Numarul de ore de pregatire profesionala a fost: 14 628.
- Costurile cu formarea profesionala, au fost de: 507 747 LEI;
- Investitiile companiei in proiecte de responsabilitate sociala/ dezvoltare a comunitatilor s-au ridicat la aproximativ 445 949 LEI;
- Operatorul a continuat dezvoltarea programului „Ucenic Electrician”, care in 2019 s-a extins cu noi clase care vor pregati generatia de electricieni a viitorului, inclusiv in judetul Mehedinti.
Pentru prima generatie de Ucenici absolventi, impreuna cu partenerii nostri, compania a asigurat in premiera un program de internship platit, cu o durata de sase luni. 24 de Ucenici Electricieni din cei 33 de elevi absolventi ai clasei a XI-a din judetele Arges si Dolj au fost selectati pentru o noua experienta de invatare in calitate de tineri interni in cadrul Distributie Oltenia sau in cadrul companiilor partenere.
- In lantul de aprovizionare cu energie electrica, Distributie Oltenia a lucrat in 2019 cu 376 de furnizori. Locatia geografica a furnizorilor a presupus majoritar furnizori romani (societati comerciale inregistrate pe teritoriul Romaniei) – 97.61% si filialele companiilor internationale/ multinationale (societati comerciale cu sediul social in strainatate) – 2.39%.
De asemenea, in 2019, Grupul CEZ in Romania si-a pastrat interesul pentru zona de sustenabilitate, principalele cifre cheie la nivel social si de mediu obtinute de Grup (format din companiile CEZ Romania, CEZ Vanzare, TMK Hydroenergy Power, Tomis Team, MW Team Invest si Ovidiu Development) fiind:
- Investitiile de CSR in beneficiul comunitatilor locale au insumat 2 949 669 LEI. Grupul a dezvoltat o strategie de responsabilitate sociala, in jurul a patru piloni principali: sanatate & wellbeing, educatie, mediu si dezvoltare locala iar principalele proiecte implementate au fost: Maratonul Olteniei, Generatorii de Bine, CODE Kids, Cule in lumina etc.
- In lantul de aprovizionare cu energie electrica, Grupul a lucrat cu 435 de furnizori. In cazul fiecarei companii, acestia sunt peste 90% furnizori romani.
- CEZ Vanzare a mentinut in anul 2019 certificarea sistemului de management de mediu in conformitate cu cerintele ISO 14001:2015, in urma auditului de recertificare.
- Grupul CEZ in Romania a lansat un studiu „Perceptia romanilor despre un viitor «verde». Peste jumatate dintre respondenti (62,72%) incearca sa aiba un impact pozitiv asupra mediului prin actiunile lor de zi cu zi, iar dintre romanii care sunt responsabili fata de mediu, 7 din 10 au grija sa nu arunce gunoaie in spatiile nepermise, 6 din 10 recicleaza selectiv gunoiul, iar peste 2 din 10 incearca sa reduca consumul de apa si energie. Pentru mai multe detalii, click aici.
- Valoarea totala a programelor de pregatire profesionala a angajatilor companiilor mentionate mai sus, in 2019, a fost de 976,781 LEI;
- Numarul mediu de ore de formare, doar in 2019, a fost de 9 740 de ore.
Mai multe informatii despre rezultatele non-financiare ale Grupului CEZ in Romania in 2019, puteti gasi accesand https://cez.ro/ro/despre-noi/rapoarte-non-financiare.html iar informatiile financiare accesand www.cez.ro/ro/despre-noi/rezultate-financiare.html.
Despre Romania CSR Index:
Ranking-ul Romania CSR Index analizeaza performanta si nivelul de transparenta privind Sustenabilitatea Corporativa in randul companiilor care au peste 500 de angajati in Romania sau al companiilor care opteaza pentru participarea in procesul de evaluare pentru acest index, chiar daca au sub 500 de angajati.
Mai multe informatii despre Romania CSR Index 2019 puteti regasi accesand urmatorul link: Romania CSR Index 2019
Photo Credit: www.Cez.ro