În 2019, România a fost desemnată „Country of the Year” din peste 90 de țări în care activează compania Herbalife Nutrition, recunoaștere obținută datorită creșterii sănătoase și sustenabilității din centrul strategiei de business.
Romeo Căzănescu ocupă din anul 2012 funcția de Country Director Herbalife România, Moldova, Ungaria și Bulgaria și ne-a povestit despre planurile companiei pentru consolidarea poziției pe segmentul destinat wellbeing-ului și stilului de viață activ și sănătos.
1.La nivel global, Herbalife Nutrition se implică în peste 50 de proiecte active de sustenabilitate. Cum declinați în România aceste eforturi? Care sunt pilonii voștri principali la nivel de CSR?
Sustenabilitatea este o parte integrantă a strategiei noastre, o călătorie prin care dorim să aducem schimbări pozitive pentru mediul înconjurător. Ne concentrăm pe dezvoltarea unor soluții de ambalare sigure și ecologice pentru produsele noi, dorim să reducem deșeurile din plastic, aceste măsuri făcând parte din strategia noastră de promovare a unui viitor durabil și sustenabil.
De exemplu, la finalul anului 2019, am renunțat la pungile din plastic trecând la pungi din hârtie 100% reciclabilă – eliminând astfel, 4.7 milioane de pungi de plastic la nivel global. Pentru livrarea comenzilor folosim cutii mai mici, reducând cantitatea de deșeuri. Reciclarea este cheia pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale Herbalife Nutrition, nu doar la nivel local, ci și global.
2.Ați condus numeroase studii cu privire la stilul de viață al românilor. Care sunt cele mai recente rezultate și ce semnal de alarmă încercați să trageți?
Obiceiurile alimentare sunt în directă legătură cu stilul de viaţă, iar românii au înţeles cât de important este un stil de viaţă sănătos. Din păcate, anul 2020 nu a fost unul ușor, iar asta s-a reflectat și în rezultatele celui mai recent sondaj.
În noiembrie 2020, Herbalife Nutrition a realizat un sondaj global prin OnePoll – “Writing off the End of the Year” – despre obiceiurile de final de an și amânarea obiceiurilor sănătoase pentru 2021. 42% dintre respondenții din România, respectiv 50% dintre respondenții la nivel global, au considerat că merită să se răsfețe pe perioada sărbătorilor, să consume mai mult decât în anii anteriori, pe fondul stresului acumulat în 2020.
Dorim să atragem atenția asupra exceselor alimentare cauzate de stres și importanța echilibrului în tot ceea ce facem. Schimbările mici și constante în dietă și rutina de fitness sunt mai de durată, iar existența unei comunități care să încurajeze și să sărbătorească succesul împreună cu voi, chiar și virtual, poate face o foarte mare diferență.
Printre cele mai frecvente rezoluții ale românilor care au participat la sondaj se regăsesc: dorința de a lua decizii alimentare mai bune (25%), de a face mai multă mișcare (26%) și de a se concentra pe îngrijirea personală (21%).
Observăm și un interes crescut pentru produsele cu ingrediente vegane, deci pentru veganism, în general. Oamenii sunt mai conștienți de importanța unei nutriții bune și a schimbării obiceiurilor alimentare pentru a-și păstra sănătatea, iar acest lucru reiese și din sondajul OnePoll derulat anul trecut in octombrie, pe un eșantion de 28.000 de persoane, la nivel global. 28% dintre românii participanți la sondaj au făcut o schimbare majoră a dietei lor în timpul pandemiei și au început să consume mai multe fructe și legume. 65% dintre respondenți au declarat că ar dori să includă mai multe preparate pe bază de plante în dieta lor, dar nu știu de unde să înceapă.
Conform aceluiași sondaj, 30% dintre români simt că renunțarea la carne i-ar putea face să piardă nutrienți importanți, iar scopul nostru este să îi ajutăm să înțeleagă că există soluții. Alimentația bazată pe plante este prietenoasă atât cu organismul nostru, cât și cu mediul înconjurător.
3.Care este diferențiatorul de care sunteți cei mai mândri, la nivel de distribuție? Cum reușiți să construiți legături solide cu comunitățile în care vă implicați?
Distribuitorii Independenți Herbalife Nutrition reprezintă acel factor principal care face diferența când vine vorba de promovarea unui stil de viață activ și sănătos. Clienții ar trebui să știe mai întâi să folosească produsele noastre pentru a avea rezultate bune și, de aceea, este nevoie de un plan personalizat de nutriție în funcție de nevoile fiecăruia.
Distribuitorul Independent oferă exact acest lucru: te îndrumă pentru a obține rezultatele dorite pe termen lung, este mereu acolo când ai nevoie de sprijin și de sfaturi.
Călătoria către o versiune mai bună a noastră nu este ușoară, însă totul devine mai facil atunci când ai alături oameni ca tine, când ești parte dintr-o comunitate cu obiective comune.
Împreună, imposibilul devine posibil iar susținerea comunității este foarte importantă. Fiind o companie globală, avem oportunitatea, dar și responsabilitatea de a-i ajuta pe cei vulnerabili pentru a le oferi șansa de a avea o nutriție echilibrată. Herbalife Nutrition România continuă să se implice în activităţi de voluntariat așa cum o face de peste 10 ani.
Misiunea noastră alături de Asociația “Ana și Copiii” este aceea de a îmbunătăți calitatea vieții copiilor și a familiilor lor, oferindu-le o nutriție sănătoasă și acces la educație nutrițională specializată. Herbalife Nutrition și Herbalife Nutrition Foundation (HNF) sprijină construirea bucătăriei și a sălii de mese a Noului Centru de Sprijin Educativ și Social din București al Asociației „Ana și Copiii”. În plus, în 2019, Herbalife Nutrition a aprobat subvenții de peste 1 milion de dolari la 42 de programe Casa Herbalife din EMEA, ajutând peste 14.000 de copii.
4.Ce angajament v-ați luat pentru următorii 5 ani în ceea ce privește atingerea unor Obiective de Dezvoltare Durabilă?
Nutrition for Zero Hunger este un program global care își propune să combată foametea până în anul 2030 și să asigure siguranță alimentară și o nutriție mai bună.
Prin intermediul acestei inițiative, Herbalife Nutrition colaborează cu parteneri la nivel global pentru a pune la dispoziție resurse, alimente și educație pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie. Până în acest moment, compania și HNF au donat peste 3 milioane de dolari ca ajutor financiar și material.
Prin alinierea la ODD 2: Foamete Zero, avem următoarele rezultate:
• am oferit aproape 700.000 de mese nutritive copiilor și familiilor;
• am donat peste 800.000 de porții de produse Herbalife Nutrition comunităților în dificultate;
• am sprijinit peste 87.000 de beneficiari cu suplimente alimentare esențiale și educație nutrițională pentru a reduce carențele nutritive și pentru a sprijini dezvoltarea sănătoasă a copiilor.
Interviul va fi publicat în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 3, ediţie tiparită. Community Index Magazine nr. 2, anuarul pe 2020, poate fi comandat de aici: https://communityindex.ro/community-index-magazine-2020/