Impact Hub Bucharest a adus laolaltă antreprenori, inovatori, lideri corporativi și profesioniști din diverse domenii pentru evenimentul Impact Festival 2024, desfășurat între 3 și 5 decembrie 2024. Timp de trei zile, participanții au explorat noi perspective asupra inovației, impactului social și sustenabilității, transformând acest eveniment într-un catalizator al schimbării.
„Impact Festival este mai mult decât un eveniment – este o ocazie de a reflecta, de a celebra și de a construi împreună un viitor sustenabil și prosper. Este un moment în care consolidăm relațiile, generăm idei noi și promovăm colaborarea în ecosistemul antreprenorial,” a spus Raluca Grigore, Programs Portfolio Director în cadrul Impact Hub Bucharest.
AgriFood la Impact Festival 2024
Într-o țară cu peste 760.000 de ferme, doar câteva sute sunt performante și profesionale. Acest context subliniază nevoia de investiții în educație agricolă. „Achiziția laptelui reprezintă un parteneriat pentru progres”, a subliniat Cătălin Andreica, Milk Procurement & Project Manager la Danone România, în timpul unui masterclass despre agricultura regenerativă, organizat pe 3 decembrie.
Un alt moment important al zilei a fost reprezentat de sesiunile de consultanță pentru antreprenori – Business Clinics. Au fost organizate întâlniri 1 la 1 cu Adrian Șuteu (Board member Transylvania Angels Network, Membership Manager la European Microfinance Network), Andrei Turcu (Product Designer & Trainer UI/UX la LEADERS Foundation), Andrei Pavel (Technology Lawyer la Ventures’n’Law), Dana Nae Popa (Owner & Managing Director la Pastel /Cofondatoare Copera Branding) și Laura Iane (Executive Creative Director la Pastel /Cofondatoare Copera Branding). De la product design la branding și marketing, antreprenorii prezenți la Impact Festival au primit soluții personalizate pentru provocările lor.
Ziua s-a încheiat cu cea de-a patra ediție a Agrifood Innovation Summit, eveniment dedicat profesioniștilor din agroalimentar, agritech și cercetare, moderat de Toader Păun, Senior Editor & Director of Communications la revista Biz & Haute Culture. Peste 65 de participanți au explorat cele mai bune practici și soluții inovatoare din industrie.
Impact Hub Bucharest, punctul de contact EIT Food în România, a deschis evenimentul cu un keynote despre oportunitățile și provocările viitorului. Potrivit EIT Food, agricultura trebuie să hrănească aproape 10 miliarde de oameni până în 2050, iar soluțiile sustenabile, precum puțurile alimentate cu energie solară sau copacii plantați strategic, devin esențiale.
La dezbateri, Michael Kaiser, Commercial Director Sezamo, a subliniat importanța combaterii risipei alimentare prin producție locală și ecologică, conectând eficient producătorii, retailerii și consumatorii. Tudor Iacob, CEO Unison Goodies, a prezentat parcursul startupului său de snackuri pe bază de plante, care a atras investiții de peste 200.000 de euro și a fost listat pe SeedBlink. De asemenea, Luka Zivkovic, Co-fondator Bonapp, a explicat cum startupul său contribuie la reducerea risipei alimentare prin soluții inovatoare.
Impact social și sustenabilitate
Cea de-a doua zi a fost dedicată transformării sociale și a inclus evenimentul Pitch Day al programului de accelerare Innovators for Children 2024. Startupuri cu soluții inovatoare pentru bunăstarea copiilor și adolescenților au prezentat proiectele lor, încurajând investițiile în viitorul tinerelor generații. Startupul desemnat câștigător a fost Early Alpha Engineering, platforma online unde copiii descoperă robotică și antreprenoriat printr-o abordare interdisciplinară ce combină electronică, 3D modeling, printare, asamblare și programare. Evenimentul a fost prezentat de Andreea Archip, editor coordonator la Școala 9.
Ultima zi a festivalului a fost un tribut adus inițiativelor sustenabile. Astfel, în 5 decembrie a avut loc Demo Day din cadrul programului Romania ClimAccelerator 2024, unde s-au prezentat proiecte inovatoare dedicate combaterii schimbărilor climatice. Evenimentul a fost prezentat de Oana Coșman, redactor-șef Green Start-up și Editor la start-up.ro,
Atomania, Marny Energy, Pedala Defensivă, renewd, SeedPods, United Chord, WORMXSOIL sunt cele șapte startupuri din categoria Seed Stage care și-au prezentat soluția și evoluția din program în fața investitorilor, mentorilor, presei și publicului.
Startupurile alese au deja un prototip și au beneficiat de sprijin în atragerea clienților și de consultanță din partea mentorilor din advisory board și alte workshopuri pe subiecte relevante pentru parcursul lor.
Romania ClimAccelerator sprijină accelerarea afacerilor care propun soluții inedite în domenii precum energie regenerabilă, managementul deșeurilor (waste management), tehnologii curate (cleantech), gestionarea emisiilor de carbon, construcții verzi, producție sustenabilă, transport și reciclare.
„Ne-am bucurat să vedem la Demo Day idei nu doar creative, ci și cu potențial de a dezvolta soluții cu impact pozitiv pentru un viitor mai sustenabil. În contextul provocărilor cu care se confruntă întreaga planetă, susținerea acestor idei reprezintă o oportunitate de a dezvolta afaceri sustenabile și un angajament al nostru pentru protejarea mediului și asigurarea unui viitor mai sigur pentru generațiile următoare. Este esențial să direcționăm resursele financiare către tehnologii și soluții care răspund atât cerințelor economice ale momentului, cât și necesității de a proteja ecosistemul planetei.” – Andreea Porojan, CSR & Sustainability Manager, Raiffeisen Bank România.
Cea de-a patra ediție a acceleratorului Romania ClimAccelerator beneficiază de suportul și expertiza EIT Climate-KIC, cea mai importantă inițiativă europeană în domeniul inovației climatice.
Ce s-a mai întâmplat la Impact Festival 2024?
Pe parcursul celor trei zile, Kidz Arena a oferit un spațiu de joacă dedicat copiilor, iar părinții au avut ocazia să socializeze. Copiii au fost atrași de cele două ateliere interactive. Primul atelier – Sănătos de mic – a avut ca subiect nutriția sănătoasă, fiind susținut de specialista Angela Onuțu. Programul este dezvoltat de Danone România și Asociația SAMAS. Al doilea atelier a fost unul de robotică, susținut de Early Alpha Engineering, unde cei mici și-au construit propriul brad de jucărie.
De asemenea, participanții au descoperit beneficiile unui spațiu colaborativ prin Open Days în cadrul hub-ului de coworking.
Impact Festival 2024 a fost posibil datorită sprijinului partenerilor Impact Hub Bucharest – Raiffeisen Bank România, Danone România, Eisberg România și Chio Chips – care susțin inovația și dezvoltarea sustenabilă.
***
Impact Hub Bucharest este spațiul dinamic în care profesioniști și antreprenori lucrează pentru dezvoltarea proiectelor și inițiativelor de business. Încă din 2012, Impact Hub Bucharest este primul spațiu de coworking din România, cu o comunitate de peste 3.600 de membri în București, iar la nivel global organizația este prezentă în peste 110 de locații din peste 68 de țări. Misiunea Impact Hub Bucharest este de a susține ecosistemul antreprenorial oferind programe de accelerare a startupurilor și finanțare directă, precum și cea mai mare platformă online de educație antreprenorială, Startarium.
EIT Climate-KIC este o comunitate a cunoașterii și inovării (CCI), care lucrează pentru a accelera tranziția către o societate zero-carbon și rezilientă la schimbările climatice. În ultimii 10 ani, programul accelerator al EIT Climate-KIC a fost principalul furnizor de soluții de inovare climatică, cu peste 1.500 de soluții acceptate și aproape 1 miliard de euro de capital garantat.
Raiffeisen Bank România, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide, activează pe piața bancară din România deservind peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice.
De mai bine de 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuie la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, este implicată în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu în ultimul rând, artă și cultură.
Din 2023, Raiffeisen Bank propune o nouă abordare și perspectivă asupra serviciilor bancare, prin lansarea „Banking 1:1″, o modalitate interactivă de a simula configurarea unui plan financiar pentru clienți, folosind aplicația Smart Finance, dezvoltată de echipa din România.
Danone a achiziționat fabrica de lactate Miorița din București în anul 1996, iar până în acest moment au fost investiți aproximativ 90 milioane euro pentru modernizarea și retehnologizarea acesteia. În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar și către alte 13 piețe europene. Danone România procesează anual peste 60.000 tone de litri de lapte, din care aproximativ 90% este lapte românesc. Numai anul trecut, compania a colectat lapte proaspăt de la 22 de ferme mari și peste 220 de gospodari.
Danone este prezent pe piața românească cu produse lactate proaspete (Danone, Activia, Danonino, Actimel), produse pe bază de plante (Alpro), precum și cu produsele alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată (Aptamil, Milupa, Forticare).
Danone România a obținut certificarea B Corp în cadrul grupului regional al Europei Centrale și de Est din care România face parte alături de Bulgaria, Ungaria, Cehia și Slovacia. Danone România se alătură astfel mișcării sociale pentru sustenabilitate ce aduce împreună peste 6.000 de companii, în peste 80 de țări și 150 de industrii ce îndeplinesc standarde riguroase de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.