2020 a fost anul în care HEINEKEN România a depășit cu succes testul de reziliență la care am fost cu toții supuși, compania dând dovadă de adaptabilitate și dorință de implicare pentru a sprijini comunitățile vulnerabile.
Ana Crivăț, Head of Corporate Affairs, ne-a povestit despre modul în care au reușit să își determine echipele să devină conștiente de forța lui „împreună”.
Interviul a fost publicat iniţial în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 3, ediţie tiparită. Acesta poate fi comandat de aici: https://communityindex.ro/community-index-magazine-2021/
1. În 2020, ne-am confruntat cu toții cu numeroase probleme generate de pandemie. În ce fel s-a implicat HEINEKEN România pentru a veni în sprijinul comunităților vulnerabile?
Anul 2020 a fost pentru noi toți unul neașteptat, care ne-a adus fiecăruia diferite provocări, iar pentru noi, HEINEKEN România, susținerea celor peste 1.100 de colegi a fost principala preocupare. Obiectivul a fost să creăm pentru echipa noastră un mediu sigur, în care avem grijă unii de ceilalți, uniți de aceleași valori și motivați să depășim împreună dificultățile aduse de pandemie.
Sub conceptul #WeAreHEINEKEN #StrongerTogether #ÎmpreunăMaiPuternici, am dezvoltat un plan de engagement intern 360°, care a adresat o serie amplă de provocări din această perioadă, menit să ne ajute în demersul de susținere a colegilor noștri: informări constante, activări de engagement, inițiative de well-being, donarea a peste 300 de laptopuri pentru copiii colegilor noștri, care să îi ajute în noul context educațional online.
Puterea lui „împreună” depășește însă granițele interne ale companiei noastre și ne aduce și în comunitățile în care activăm. Ca parte integrantă a strategiei noastre de sustenabilitate, Brew a Better World, pilonul Susținerea Comunităților este o preocupare permanentă pentru noi.
Dacă în vremurile bune împărtășim bucurii și succese, atunci când înfruntăm provocări, ne susținem comunitățile și acționăm pentru binele lor. HEINEKEN România s-a alăturat demersurilor împotriva pandemiei COVID-19, cu programul Împreună Mai Puternici. Sprijin pentru Comunități, prin care am donat 1,5 milioane de RON către Crucea Roșie Română și 5 spitale din comunitățile în care avem fabrici și sediul central (Mureș, Ciuc, Craiova, Constanța, București).
2. În ce mod ați implicat angajații în proiectele desfășurate în 2020? Care a fost nivelul acestora de engagement și cum și-au oferit sprijinul?
Susținerea colegilor noștri a mers dincolo de a acoperi nevoi care au devenit „de bază” în noul context, precum informarea, siguranța sau interacțiunea. Ne-am implicat colegii într-o campanie internă de donații pentru a sprijini demersurile Crucii Roșii Române, iar suma colectată din donațiile echipei a fost dublată apoi de companie.
În plus, pandemia a reprezentat un catalizator pentru creșterea engagement-ului intern, iar acest succes a fost unul de echipă. Fiecare coleg a fost un co-creator al conținutului din toată această perioadă, care a devenit o modalitate de a deveni mai apropiați și de a reuși să ne cunoaștem mai bine decât poate am fi făcut-o în condiții „normale”, toate acestea contribuind la sentimentul de unitate și mândria de a fi parte din echipa HEINEKEN România.
3. Ne puteți oferi trei lecții învățate de voi de-a lungul timpului despre modalități de a păstra alături comunitățile importante?
Atunci când vine vorba despre Susținerea Comunităților, cred că succesul este dat de relevanța acțiunilor tale, lucru care să aducă într-un punct comun activitatea de business a companiei și nevoile comunității.
Cu o amprentă operațională extinsă, suntem răspândiți în toate colțurile țării și aducem sub umbrela aceleiași echipe o diversitate valoroasă, mai ales culturală și istorică. Suntem uniți, însă, de aceleași valori și de același scop comun de a oferi, cu pasiune, produse și experiențe excepționale pentru toți consumatorii noștri de bere și cidru.
Ne asigurăm că avem un dialog constant în comunitățile în care suntem mai puternic reprezentați, astfel încât acțiunile noastre să fie relevante și să aducă plus valoare. De la grija pentru colegii noștri și investițiile în aceste comunități, la parteneriatele strategice locale, încercăm să aducem un aport consistent la dezvoltarea acestor comunități, cu scopul de a consolida rolul HEINEKEN de „cetățean” responsabil.
4. Care considerați că sunt prioritățile voastre în următoarea perioadă, referitor la strategia HEINEKEN de sustenabilitate?
Unul dintre pilonii strategiei noastre de business la nivel global este cel de Sustenabilitate și Responsabilitate. Pe plan global, avem o nouă strategie care definește ambiția și obiectivele HEINEKEN până în 2030. Noua strategie „Brew a Better World. Raise the Bar 2030” are trei arii mari de focus: mediu, zona socială și responsabilitate. Așadar, acestea vor fi cele trei zone mari asupra cărora ne vom concentra în perioada următoare, atât la nivel global, cât și local.
5. Sunteți recunoscuți pentru alinierea brandurilor voastre la principiile sustenabilității. Ne puteți oferi câteva insight-uri cu privire la ce funcționează și ce nu atunci când îți propui să construiești un brand responsabil?
Credem cu tărie în puterea brandurilor noastre de a rămâne relevante, indiferent de context. De exemplu, marca Heineken® are campanii deja binecunoscute, precum campania When you drive, never drink, care promovează un consum responsabil, 10% din bugetul media al brandului fiind utilizat în astfel de campanii, dar și pentru inițiative legate de mediu. Ne bucurăm de capacitatea brandurilor noastre de a se adapta, iar în 2020 am oferit consumatorilor noștri și nu numai campanii contextuale puternice – mesajul de încredere al Golden Brau® și campania Neumarkt® de apreciere și Back to Bars, a mărcii Heineken®.
Atunci când vine vorba despre întregul portofoliu, ne mândrim cu inițiativa Zero Zone®, platforma de activare in-store a portofoliului nostru de variante non-alcoolice, oferind astfel alternative cu un conținut scăzut sau fără alcool consumatorilor.