Home INDICATORI SCORECARD COMMUNITY INDEX 2020

INDICATORI SCORECARD COMMUNITY INDEX 2020

by Alina Liciu

Categoria I   

Directiile strategice ale proiectului/programului de investitii in comunitati.  Expand

1.1. Obiectivele proiectului/ programului de investitii in comunitate.

1.1.1. Compania si-a definit un obiectiv principal pentru proiectului evaluat in acest index. Nota: pentru acest indicator se iau in considerare informatii textuale

1.1.2.Compania a stabilit cel putin un KPI asociat obiectivului declarat, exprimat pentru o perioada de timp delimitata.

1.1.3. Compania a definit cel putin un obiectiv pe termen scurt. Optional.

1.1.4. Obiectivul pe termen scurt a fost indeplinit. Optional.

1.1.5. Compania a definit cel putin un obiectiv pe termen lung. Optional.

1.1.6. Obiectivul pe termen lung a fost indeplinit a fost indeplinit. Optional.

1.1.7. Obiectivul/Obiectivele declarate sunt aliniate la Obiectivele de Dezvoltare Durabila (Sustainable Development Goals). Se specifica obiectivul/obiectivele.

1.2. Exista informatii exacte cu privire la input-ul pentru proiectul evaluat.

1.2.1. Se mentioneaza suma totala de bani investita.

1.2.2. Se mentioneaza informatii privind timpul investit de angajatii implicati voluntar in proiect. Optional.

1.2.3. Se mentioneaza informatii privind investitiile in kind. Optional.

1.3. Proiectul evaluat este analizat din punct de vedere al riscurilor pentru companie si pentru comunitati.

1.3.1. Mentiuni referitoare la riscuri pentru comunitate, derivate din proiect. Optional.

1.3.2. Mentiuni referitoare la riscuri pentru companie, derivate din proiect. Optional

1.4. Actiunile derulate de companie/ Planningul pentru a investi in comunitati sunt exprimate clar si etalonat in timp, astfel incat sa fie intelese usor de catre toti stakeholderii implicati.

1.4.1. Sunt descrise actiunilor derulate pentru indeplinirea obiectivelor proiectului, etalonate in timp.

1.4.2. Compania are mecanisme prin care evalueaza periodic progresul actiunilor pentru indeplinirea obiectivelor proiectului. Se specifica KPIs pentru cel putin 1 etapa din planning.

1.5. Compania are o strategie de exit pentru a asigura sustenabilitatea proiectului in comunitate, atunci cand nu vor mai exista investitii.

1.5.1. Descrierea exit-strategy. Informatiile oferite includ cel putin un KPI pentru a masura sustenabilitatea proiectului. Optional.

Categoria II

Implicarea stakeholderilor  Expand

2.1 Compania a avut consultari cu stakeholderii importanti pentru proiectul evaluat, cel putin o data in ultimii trei ani.

2.1.1. Descrierea tipului de consultari cu stakeholderii si a concluziilor rezultate in urma acestor interactiuni.

2.1.2. Se mentioneaza cel putin un KPI care a fost urmarit pentru a masura felul in care stakeholderii au fost implicati.

2.1.3. Compania prezinta modul in care preocuparile si interesele stakeholderilor au fost luate in considerare pentru proiectul evaluat sau in ce fel stakeholderii au influentat luarea deciziilor privind investitiile in comunitati. Optional.

2.2. Compania a implicat autoritatile in implementarea proiectului.

2.2.1. Mentiuni privind implicarea autoritatilor.

2.3. Compania a implicat cel putin un ONG in implementarea proiectului.

2.3.1. Mentiuni privind implicarea unui ONG.

2.4. Compania pune la dispozitie stakeholderilor mecanisme de raportare si solutionare a unor eventuale reclamatii referitoare la proiectele de implicare in comunitate.

2.4.1 Mecanisme de raportare/solutionare reclamatii. Optional.

Categoria III

Alinierea la obiectivele de business Expand

3.1. Compania si-a definit cel putin un obiectiv de business cu privire la proiectul evaluat.

3.1.1. Compania si-a definit un obiectiv de business pentru proiectului evaluat in acest index. Nota: pentru acest indicator se iau in considerare doar informatiile textuale.

3.1.2. Compania a stabilit cel putin un KPI asociat obiectivului de business declarat, exprimat pentru o perioada de timp delimitata.

3.1.3. Obiectivul de business stabilit de companie a fost indeplinit. Optional.

3.2. Compania a observat o crestere a notorietatii brandului corporate sau a brandurilor companiei. Informatiile se pot referi la o prezenta sporita in mass-media, sensibilizarea opiniei publice cu privire la implicarea brandului in comunitate sau implicarea publicului in social media.

3.2.1. Mentiuni privind cresterea notorietatii brandului, incluzand cel putin un KPI. Optional.

Employee engagement

3.3. Compania a raportat un nivel crescut privind satisfactia angajatilor cu privire la implicarea companiei in proiectul evaluat, in comparatie cu anii trecuti.

3.3.1. Mentiuni privind nivelul crescut de satisfactie al angajatilor, incluzand cel putin un KPI. Optional.

3.3.2. Numarul de angajati voluntari, implicati in proiect, a crescut fata de anii anteriori. Mentiuni privind cresterea numarului de angajati voluntari. Optional.

Categoria IV

Analiza nevoilor socio-economice  Expand

4.1. Compania a evaluat sau face referire la statistici privind nevoile sau problemele socio-economice/ de mediu ale comunitatii in care investeste. Informatiile pot contine mentiuni privind statistici sau studii la nivel local, regional sau national.

4.1.1. Mentiuni privind evaluarea nevoilor sau problemelor sociale. Optional – depinde de comunitatea in care s-a investit.

4.1.2. Mentiuni privind evaluarea nevoilor sau a problemelor privind protectia mediului. Optional – depinde de comunitatea in care s-a investit.

4.1.3. Mentiuni privind evaluarea nevoilor sau problemelor economice. Optional – depinde de comunitatea in care s-a investit.

Categoria V

Impact si rezultate  Expand

Aceasta sectiune vizeaza evaluarea capacitatii de cuantificare a impactului social, economic sau de mediu si influența asupra societatii – asociate proiectelor de investitie in comunitati. Principiul de baza al Community Index este „What gets measured, gets managed.”

5.1. Output-ul referitor la investitia in comunitate este descris in mod clar. Output-ul este definit ca o masura a ceea ce se intampla ca rezultat direct al contributiei pe care o are o companie in comunitati.

5.1.1. Se specifica numarul de beneficiari directi.

5.1.2. Se specifica numarul de clienti implicati voluntar in proiect. Optional.

5.1.3. Se specifica numarul de furnizori implicati voluntar in proiect. Optional.

5.2. O analiza aprofundata referitoare la impactul asupra beneficiarilor este definita clar, dupa modelul Connect, Improve, Transform.

Criteriile urmaresc modul in care compania evalueaza schimbarile pe care le-a produs la nivel de beneficiari, din punct de vedere al complexitatii impactului.

Tipuri de impact: Schimbari cu privire la comportament sau schimbarile de atitudine ale beneficiarilor: mentiuni privind modul in care activitatile proiectului au ajutat oamenii la nivel de schimbari comportamentale care pot imbunatati calitatea vietii.

Dezvoltarea profesionala sau sociala: mentiuni privind modul in care activitatile au ajutat oamenii sa isi imbunatateasca abilitatile sau sa se dezvolte dpdv social sau profesional.

Calitatea vietii: mentiuni privind modul in care activitatile au ajutat oamenii sa fie mai sanatosi sau mai fericiti.

5.2.1. Se mentioneaza modul in care compania apreciaza ca a realizat o conexiune in randul beneficiarilor, ca rezultat al actiunilor derulate. Pentru acest indicator se iau in considerare informatii textuale.

5.2.2. Informatiile privind conexiunea realizata contin cel putin un KPI.

5.2.3. Se mentioneaza modul in care compania apreciaza ca a realizat o imbunatatire a situatiei beneficiarilor, ca rezultat al actiunilor derulate. Pentru acest indicator se iau in considerare informatii textuale.

5.2.4. Informatiile privind imbunatatirea situatiei beneficiarilor contin cel putin un KPI.

5.2.5. Se mentioneaza modul in care compania apreciaza ca a realizat o transformare a situatiei beneficiarilor ca rezultat al actiunilor derulate. Pentru acest indicator se iau in considerare informatii textuale. Optional.

5.2.6. Informatiile privind transformarea situatiei beneficiarilor contin cel putin un KPI. Optional.

Categoria VI

Comunicarea rezultatelor  Expand

6.1. Comunicare la nivel intern. Compania a promovat proiectul de investitie in comunitati la nivel intern.

6.1.1. Mentiuni privind comunicarea la nivel intern.

6.2. Comunicare la nivel extern Compania a promovat proiectul de investitie in comunitati in mass-media.

6.2.1. Mentiuni privind promovarea in mass-media; Linkuri cu stirile aparute in mass-media (cel putin 3)

6.2.2.Compania a dedicat un website special pentru a prezenta detaliile si rezultatele referitoare la proiect. Mentiuni privind website-ul creat. Se ataseaza un link.

6.2.3. Compania a dedicat o pagina in Social media unde descrie detalii despre proiect si unde este posibil un dialog in timp real intre stakeholderi si companie. Mentiuni privind pagina Social media.