CHEP, brand global al Brambles, cel mai mare furnizor de soluții logistice durabile și una dintre cele mai mari afaceri circulare B2B din lume, este prima companie cu o viziune regenerativă asupra sustenabilității din acest sector. După cum subliniază Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România & Bulgaria, compania este un veritabil avocat și promotor al celor mai înalte standarde de sustenabilitate în sectoarele FMCG și Retail.
1. Cum abordați conceptul „regenerativ” în strategia CHEP de sustenabilitate?
În acest moment, acţionăm în cadrul unei strategii pe cinci ani centrată pe regenerare, care țintește arii în care putem avea cel mai mare impact pentru a susține decada de acțiune asupra obiectivelor de dezvoltare durabilă ONU. În termeni simpli, ne propunem să dăm înapoi mai mult decât luăm și avem nevoie, să devenim pozitivi, să creăm tot mai multă valoare în trei zone majore de acțiune.
Vrem să atingem nivelul pozitiv pentru planetă până în 2025 regenerând pădurile, prin plantarea a doi copaci pentru fiecare copac utilizat. Tot în această zonă, vrem să trecem mai departe de zero deșeuri și să retragem din atmosferă mai mult dioxid de carbon decât producem.
Pozitivă pentru business e a doua zonă de acțiune – suntem primul furnizor logistic care își propune să construiască un supply chain regenerativ. Înseamnă că lucrăm permanent să ne perfecționăm modelul circular pentru a genera tot mai multe beneficii pe lanțul de aprovizionare. Lucrăm, de asemenea, la un mediu de lucru sigur, incluziv.
Nu în ultimul rând, vrem să atingem nivelul pozitiv pentru comunitate, iar aici continuăm să promovăm circularitatea și să explicăm legătura dintre societate, economie și natură.
2. Ce obiective ați setat pe termen lung și care este evoluția companiei, de la lansarea strategiei?
Ne-am propus să construim un business logistic ce contribuie la o economie pozitivă în raport cu natura, în raport cu comunitatea de afaceri, și față de societate, o economie centrată pe reutilizare, reziliență și regenerare.
Suntem recunoscuți pentru că reușim să ne depășim mai devreme obiectivele setate. Acest lucru ne ajută să atragem clienți și investitori pentru că, pe lângă faptul că minimizăm riscurile, creștem încrederea în capacitatea noastră de a crea valoare pe termen lung.
Mai putem puncta aici faptul că ne diferențiem prin modul în care creăm valoare pentru clienți, nu doar ca furnizori, ci ca parteneri strategici, ceea ce ne ajută să atragem și să păstrăm cei mai buni oameni, și să identificăm cele mai bune practici și zone în care putem facem mai mult, mai bine. Toate aceste elemente contribuie și generează creștere de la an la an.
3. V-ați angajat să atingeți nivelul carbon neutru până în 2040, cu zece ani înainte de obiectivul stabilit prin Acordul de la Paris. Ce înseamnă acest lucru?
Pentru a sprijini Acordul de la Paris, am decis să adoptăm obiective de reducere a emisiilor pe termen scurt, mediu și lung, inclusiv să utilizăm 100% energie electrică din surse regenerabile în cadrul propriilor operațiuni, până în 2025. Vrem să menținem nivelul carbon neutru în cadrul operațiunilor noastre, să ne aliniem la obiectivele bazate pe știință 2030 și avem un obiectiv net-zero pentru 2040 care acoperă 100% din emisiile operaționale Brambles și de pe întreg lanțul valoric.
4. Ce măsuri ați luat pentru a optimiza comunicarea cu toți participanții de pe lanțul valoric?
Suntem furnizor de soluții pentru lanțul de aprovizionare pentru companiile de producție și distribuție din FMCG, și pentru retaileri. Deci avem avantajul unei poziții foarte bune din care putem promova tranziția către economia circulară, dar și proiecte ca Lean & Green sau Certificatele de sustenabilitate emise anual de CHEP.
Avem o mare deschidere pentru a ne susține clienții și partenerii care vor să promoveze beneficiile circularității și economiile de mediu, prin proiecte de comunicare punctuale și rapoarte anuale. Și rămânem, desigur, deschiși în continuare dezbaterii și ideilor sau soluțiilor creative, colaborative din industriile cu care suntem conectați. Toți clienții și partenerii noștri sunt invitați să participe în această călătorie spre regenerare.