La TINEri Este Puterea a primit distinctia “Gold Level Recognition” la Categoria Educatie pentru Cariera, Community Index 2019
În 2017, Grupul Coca-Cola HBC a lansat un proiect educațional, YOUth Empowered, care se adresează tinerilor, derulat în toate cele 28 de țări in care Grupul este prezent. În România, Coca-Cola HBC implementează programul ”La TINEri Este Puterea” în parteneriat cu Asociaţia The Social Incubator, fiind creat special pentru una dintre cele mai vulnerabile categorii sociale – tinerii NEET (Not in Education, Employment or Training), cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani.
Statistici îngrijorătoare
✱ În România, 2 din 10 absolvenți de liceu nu se înscriu la examenul de bacalaureat;
✱ 3 din 10 absolvenți nu promovează examenul de bacalaureat;
✱ Procentul tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 24 de ani din categoria NEET din România a fost de 21,6%, față de media la nivel european, 15,5% (Eurostat, 2017);
✱ 440.000 din tinerii din România se încadreză în categoria NEET.
Este important să înțelegem că, dincolo de statistici, acești tineri au nevoie de ajutor și de sprijin să se integreze în societate, să-și construiască o carieră și un viitor așa cum și-l doresc. ”La TINEri Este Puterea” își propune să ofere tocmai acest sprijin atât de necesar pentru tinerii din această categorie vulnerabilă.
Procesul de punere în practică a proiectului
Inițiativa pilot din 2017 a adus împreună o echipă de psihologi, profesori, mentori și traineri pasionați care au colaborat în ateliere și training-uri îndreptate către dezvoltarea personală și profesională – tinerii NEET nu au nevoie doar de training-uri specializate, ci și de încredere în ei înșiși pentru a-și atinge potențialul.
Coca-Cola HBC a încheiat anul cu rezultate remarcabile: mai mult de 1.200 de tineri din 3 județe (Prahova, Vaslui și București-Ilfov) au participat la ateliere care au avut scopul de a le îmbunătăți viețile nu doar prin creșterea șanselor de angajare, ci și prin stimularea capacității de a lua decizii mai bune pentru viitorul lor.
Plecând de la succesul înregistrat în 2017, proiectul a continuat și în 2018, atât prin workshopuri live, cât și prin lansarea unei platforme de e-learning – DigiHub, ce grupează traininguri și informații pentru dezvoltare personală și profesională.
În total, în 2018, 2.600 de tineri din 19 județe au participat la workshopurile din program și s-au înscris în DigiHub pentru accesarea cursurilor online. Programul continuă, pentru al treilea an consecutiv, în 2019. Obiectivul este de a ajunge la 4.150 de tineri, prin workshopurile live și prin platforma online a programului, din cel puțin 20 de județe din România.
Comunicare
O componentă importantă a proiectului este comunicarea. Coca-Cola HBC Romania și-a propus să construiască o comunitate, un loc în care tinerii să se simtă în siguranță, încurajați și apreciați. De asemenea, am considerat important ca mesajele acestei campanii de comunicare să ajungă și la părinți și profesori, pentru că aceștia au un rol determinant în dezvoltarea tinerilor.
Primul pas a fost crearea unei platforme online pentru a facilita înscrierea în program: www.latineriesteputerea.ro Apoi, a fost creată o pagină de Facebook, principalul canal de comunicare utilizat în cadrul campaniei, și un cont de Instagram, pentru ca aceste povești personale să aibă un impact cât se poate de puternic: www. facebook.com/LaTINEriEstePuterea/ www.instagram.com/latineriesteputerea/
Tot pe Facebook, a fost creat un grup în care tinerii și trainerii pot schimba idei și informații, dar și oportunități de carieră, punând astfel bazele unei reale rețele pentru tinerii din program.
În continuare, şase dintre cei mai de succes tineri NEET au fost transformaţi în ambasadori ai programului – prin sesiuni foto, testimoniale video și promovare în social media. Aceştia au vorbit despre experiența lor în atelierele ținute în București și în alte orașe.
Implicarea stakeholder-ilor
Pentru a aduce situația tinerilor NEETs în atenția opiniei publice, în iulie 2018 a fost organizat un eveniment-dezbatere despre situația acestora, care să explice nevoia de implicare din partea tuturor părților responsabile. Au participat autorități din sectorul educației, profesioniști din protecția socială, profesori, reprezentanți ai mediului de business, ONG-uri cu programe în domeniu și mass-media.
O reușită importantă a acestui eveniment a fost faptul că 30 dintre participanți și-au exprimat interesul de a deveni mentori pentru tinerii din cadrul programului La TINEri Este Puterea. O parte importantă a evenimentului a fost dedicată unei dezbateri la care au participat jurnaliști, influenceri, profesori, reprezentanți ai autorităților centrale, dar și participanți în program, care au discutat despre soluțiile pe care le au la dispoziție tinerii din grupurile vulnerabile și ce ar putea să facă societatea pentru a-i ajuta să se integreze mai ușor și într-un număr cât mai mare.