Proiectul social este destinat celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă şi este susţinut de Coca-Cola HBC România şi Asociaţia The Social Incubator.
Beneficiarii au avut parte de peste 1100 de intervenţii personalizate – consiliere vocaţională, sprijin pentru angajare şi intermediere interviuri. Astfel, 861 de persoane s-au angajat în cursul anului 2021.
Studiul de caz a fost publicat în Noiembrie 2022, în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 4, ediţie tipărită. Publicația poate fi accesată aici: https://communityindex.ro/flip-book-2022/
Obiectivele proiectului
În condițiile în care comunitatea mondială se confruntă cu o criză a locurilor de muncă în urma pandemiei, nevoia unui proiect social dedicat oamenilor care vor să se angajeze a devenit prioritară.
Inițiat în iunie 2020 și lansat în noiembrie 2020, proiectul a continuat pe tot parcursul anului 2021, cu obiectivul de a ajunge la 10.000 de utilizatori ai platformei.
Stakeholderi implicaţi în proiect
Pentru acest proiect, compania a implicat mai multe categorii de stakeholderi, atât la nivel de autorităţi, ONG-uri, şi la nivel de companii de profil: Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă (ANOFM), Inspectoratul Teritorial de Muncă Bucureşti, Platformele de job-uri ale căror oferte sunt afişate pe platforma web.
De exemplu, ANOFM a permis accesul la baza lor de date pentru a putea prelua pe platforma proiectului toate locurile de muncă disponibile în sistemul de stat.
Platforma se bucură astfel de un interes crescut din partea beneficiarilor care apreciază funcționalitățile acesteia și consideră că se diferențiază de platformele consacrate de job-uri prin oferirea de consiliere gratuită.
Rezultatele din 2021
Obiectivul pe termen scurt al proiectului a fost îndeplinit, astfel că la final de 2021 erau 10.143 de utilizatori.
În ceea ce priveşte obiectivul pe termen lung, compania şi-a propus ca numărul intervențiilor personalizate, precum și acela al persoanelor care își găsesc un loc de muncă prin platformă să ajungă la 1000.
Acest obiectiv a fost depăşit, astfel că au existat 1164 de intervenții personalizate pentru beneficiari (consiliere vocațională, sprijin pentru angajare, intermediere interviuri) și 861 de persoane care s-au angajat în cursul anului 2021, utilizând resursele și instrumentele oferite de platformă.
A fost dezvoltată şi lansată o platformă web, prin intermediul căreia utilizatorii pot căuta locuri de muncă disponibile, pot face teste de abilităţi şi competenţe, pot urmări lecţii video pentru dezvoltarea personală şi profesională, îşi pot crea CV-ul pe un template internaţional agreat. Utilizatorii care au nevoie de sprijin adiţional, pot contacta consilierii reprezentanţi ai ONG-ului.
Coca-Cola HBC România a agreat să susțină platforma cel puțin 3 ani.
Testimoniale beneficiari:
Elena (E.G) „Mi-am găsit un loc de muncă ca lucrător comercial, la o băcănie. Am găsit cu ajutorul platformei. Iar faptul că mi-a răspuns cineva care a stat de vorbă cu mine și care a fost interesat de situația mea mi-a dat curaj!”
Cătălin (C.B) „A trebuit să fac o schimbare, aşa că am venit în Bucureşti. M-am angajat la o firmă care organizează evenimente şi sunt foarte mulţumit. Pe partea de job-uri, nu pot da un feedback pentru că atunci când am sunat la dvs. locuiam în Galați și nu era oferta mare, dar vă mulţumesc pentru ceea ce faceţi şi pentru disponibilitatea de a mă ajuta.”
Viorel (V.U) „Sincer, după ce am vorbit cu dv., dacă vă amintiți, v-am zis că rămân cu „Lucrez din nou”, că am încredere că mă veți ajuta. Mi-ați dat o încredere, mi-ați zis că vom găsi și să nu îmi pierd speranța. Și așa a și fost, ați fost lângă mine. Și acum mai am momente când o sun și pe Octavia să mă încurajeze.”
Roxana (R.A) „Mi s-a părut cea mai bună platformă de joburi de până acum, are acea centralizare a mai multor platforme, teste vocaţionale am văzut, foarte interesant.”