În toamna anului 2021, magazinul francez Le Printemps a adoptat sloganul ’Unis vers le beau responsable’ (United toward beautiful responsibility), fiind de asemenea o inițiativă sustenabilă cu o întreagă gamă dedicată economiei circulare. Aceasta reprezintă o oportunitate de a expune o selecție de produse și branduri care aderă la cele mai bune practici din punct de vedere al responsabilității sociale, ecologice și față de oameni.
O atracție a acestei inițiative sustenabile a fost inaugurarea unui nou etaj, considerat ca fiind „cel mai extins spațiu din Paris dedicat economiei circulare”. Găzduit într-o parte istorică a clădirii Printemps Haussmann, care a fost închisă publicului timp de șase decenii, a oferit produse vintage și un program secondhand.
Atriumul de la parter a găzduit o inițiativă din partea companiei Chloé de a evidenția noile angajamente de sustenabilitate, inclusiv un imbold de a deveni o corporație certificată B Corp până la sfârșitul anului. Atriumul a devenit „un spațiu deschis ale cărui fațade au fost acoperite cu lut moale. Acesta va fi dotat cu articole vintage și mobilier la comandă făcut de meșteri locali aleși cu atenție de către Chloé. Colecția Toamnă/Iarnă 2021 a Gabrielei Hearst a fost inspirată de concepte noi provocatoare, mai atente cu privire la responsabilitatea socială și prietenoase cu mediul.” În același spirit, ferestrele și intrările au fost decorate de către Atelier Laps, o companie creativă din Paris, cu o instalație la scară largă făcută din lemn reciclat.
Brandurile au fost evaluate pe baza a 22 de criterii, grupate în nouă teme, de la aprovizionarea sustenabilă și practici incluzive până la valorificarea know-how-ului și inovației. Aceste criterii au fost elaborate în parteneriat cu agenția specializată Imagin’Able, formată dintr-un comitet de experți și branduri de referință. Pentru a îndeplini condițiile necesare noii etichete Le Printemps, un brand trebuie să acumuleze 30 din 100 de puncte. În prezent, aproape 400 dintre brandurile Le Printemps sunt calificate pentru această certificare. O etichetă care este aici pentru a rămâne, iar obținerea acesteia va deveni o țintă pentru majoritatea brandurilor disponibile în acest magazin.
„Lumea se schimbă și depinde de actorii principali precum Le Printemps să fie conectori și catalizatori ai schimbării. Le Printemps mereu a preluat controlul asupra schimbărilor societale pentru a le integra în dezvoltarea sa și pentru a le democratiza”, a scris compania într-o declarație.
Alte inițiative includ un parteneriat cu organizația caritabilă franceză Emmaüs pentru a aduna articole de îmbrăcăminte și accesorii folosite la intrările din toate magazinele franceze; microdonații la checkout în beneficiul Fundației Goodplanet, înființată de renumitul fotograf Yann Arthus-Bertrand și o serie de conferințe despre economie circulară deschise publicului sau workshop-uri pe teme precum mentenanța produselor și reparații.
Le Printemps susține că a fost mereu un grup orientat către viitor cu privire la problemele sociale din trecut, iar cu această nouă strategie intenționează să își facă vocea auzită într-o manieră unică când vine vorba despre probleme sociale și de mediu.
Surse:
https://wwd.com/sustainability/business/printemps-sustainability-label-chloe-grabriela-hearst-circularity-1234905365/
https://ww.fashionnetwork.com/news/Le-printemps-department-store-deploys-new-social-and-environmental-approach,1329567.html
https://www.yarnsandfibers.com/news/textile-news/printemps-to-launch-a-sustainable-collection-and-a-circular-fashion-floor/
https://exbulletin.com/fashion/1142283/
https://www.businessoffashion.com/news/retail/printemps-launches-resale-and-vintage-in-renovated-top-floor/
Sursa Photo: Unsplash.com
Magazinul Le Printemps adoptă o nouă abordare socială și de mediu
337