Home Metodologie community index 2020

Metodologie community index 2020

by Alina Liciu

Community Index este un centralizator al proiectelor si programelor corporate de investitii in comunitatile din Romania.

Indexul analizeaza proiectele derulate de companii in perioada septembrie 2018 – decembrie 2019, in Romania. Aceste proiecte vor fi analizate atat din punct de vedere al informatiilor publice cat si pe baza informatiilor oferite de companiile care opteaza pentru inscrierea proiectelor si parcurgerea procesului de evaluare. Analiza si ranking-ul final se fac in functie de fiecare comunitate in parte, pentru a putea compara proiecte similare.

Community Index analizeaza proiectele de investitii in comunitati derulate de companii, definite  de International Finance Corporation ca fiind acele actiuni ale companiilor care au scopul de a ajuta comunitatile importante pentru acestea sa isi adreseze propriile prioritati de dezvoltare, si profita de oportunitatile create de aceste investitii – in moduri sustenabile care sprijina obiectivele de afaceri. Astfel, in acest index nu se vor analiza initiative precum donatii ad-hoc, campanii de marketing cu elemente de responsabilitate sociala sau proiecte strategice de business cum ar fi cele de reducere a consumului de energie electrica.

Comunitatile sunt definite ca grupuri delimitate dpdv geografic (orase, suburbii, localitati din mediul rural) sau grupuri de oameni care au un interes sau un obiectiv comun.

Referinte

Scorecard-ul este alcatuit pe baza a trei referinte internationale considerate ca fiind printre cele mai importante din domeniu: The LBG Framework (a global standard in measuring and managing corporate community investment), International Finance Corporation- Strategic Community Investment Guide si GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards).

Calcularea punctajului final

Detalierea punctajului este specificata pentru fiecare indicator in parte, insa nu toti indicatorii sunt obligatorii. Punctajul final se realizeaza pe baza punctelor obtinute de companii si pe baza ponderii pe care o are fiecare sectiune in parte. Cel mai bun punctaj al unui proiect din comunitatea pentru care este

evaluat devine punctajul de referinta (the benchmark) si proiectul respectiv este punctat cu 100%, urmand ca celelalte punctaje sa se raporteze la acesta. De exemplu, un proiect care aduna un punctaj final in jurul valorii de 40 de puncte, iar acest punctaj este cel mai bun din categoria pentru care este evaluat – devine “benchmark” – si acest proiect este plasat automat in categoria Gold Level, fiind evaluat cu 100% iar celelalte punctaje sunt calculate ca procent din acest punctaj maxim.

Informatii privind confidentialitatea datelor: The Azores Sustainability & CSR Services incurajeaza un nivel ridicat de transparenta privind informatiile legate de sustenabilitate si responsabilitate corporativa. Informatiile completate de catre reprezentantii companiilor nu ar trebui sa fie confidentiale. Acestea ar trebui sa aiba caracter de “informatii publice” si sa poata fi impartasite cu diverse parti interesate, daca va fi necesar.

Community Index este structurat in sase sectiuni. Fiecare sectiune are o pondere specifica, detaliata mai jos: