Home Metodologie Community Index 2022

Metodologie Community Index 2022

by Alina Liciu

Community Index este un centralizator al proiectelor și programelor corporate de investiții în comunitățile din România.

Indexul din 2021 analizează proiectele derulate de companii în perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020, în România. Aceste proiecte vor fi analizate atât din punct de vedere al informațiilor publice cât și pe baza informațiilor oferite de companiile care optează pentru înscrierea proiectelor și parcurgerea procesului de evaluare. Analiza și ranking-ul final se fac în funcție de fiecare comunitate în parte, pentru a putea compara proiecte similare.

Community Index analizează proiectele de investiții în comunități derulate de companii, definite  de International Finance Corporation ca fiind acele acțiuni ale companiilor care au scopul de a ajuta comunitățile importante pentru acestea să își adreseze propriile priorități de dezvoltare, și profita de oportunitățile create de aceste investiții – în moduri sustenabile care sprijină obiectivele de afaceri. Astfel, în acest index nu se vor analiza inițiative precum donații ad-hoc, campanii de marketing cu elemente de responsabilitate socială sau proiecte strategice de business cum ar fi cele de reducere a consumului de energie electrică.

Comunitățile sunt definite ca grupuri delimitate dpdv geografic (orașe, suburbii, localități din mediul rural) sau grupuri de oameni care au un interes sau un obiectiv comun.

Referințe

Scorecard-ul este alcătuit pe baza a trei referințe internaționale considerate ca fiind printre cele mai importante din domeniu: The Business for Societal Impact  Framework (a global standard in measuring and managing corporate community investment), International Finance Corporation- Strategic Community Investment Guide și GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards).

Calcularea punctajului final

Detalierea punctajului este specificată pentru fiecare indicator în parte, însă nu toți indicatorii sunt obligatorii. Punctajul final se realizează pe baza punctelor obținute de companii și pe baza ponderii pe care o are fiecare secțiune în parte. Cel mai bun punctaj al unui proiect, raportat la rezultatele celorlalte proiecte din comunitatea pentru care este evaluat, devine punctajul de referință (Category Benchmark). Astfel, proiectul respectiv este punctat cu 100%, urmând ca celelalte punctaje să se raporteze la acesta. De exemplu, un proiect care adună un punctaj final în jurul valorii de 40 de puncte, iar acest punctaj este cel mai bun din categoria pentru care este evaluat – devine “Category Benchmark” – si acest proiect este plasat automat în categoria Gold Level, fiind evaluat cu 100%, iar celelalte punctaje sunt calculate ca procent din acest punctaj maxim.

Informații privind confidențialitatea datelor: The Azores Sustainability & CSR Services încurajează un nivel ridicat de transparență privind informațiile legate de sustenabilitate și responsabilitate corporativă. Informațiile completate de către reprezentanții companiilor nu ar trebui să fie confidențiale. Acestea ar trebui sa aiba caracter de “informații publice” și să poată fi impărtășite cu diverse părți interesate, dacă va fi necesar.

Community Index este structurat în șase secțiuni. Fiecare secțiune are o pondere specifică, detaliată mai jos: