Interviu acordat în exclusivitate de ANGELA CREȚU, Global CEO, Avon, şi publicat în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 2, ediţie tiparită.
Angela Crețu are peste 20 de ani de experiență în cadrul Avon, devotamentul și angajamentul său față de misiunea companiei reflectându-se în poziția actuală: Global CEO. Cu un angajament puternic față de angajații, reprezentanții și clienții Avon, amestecat cu abilități admirabile de leadership și experiență internațională în industrie, Angela ne împărtășește strategia care se află în spatele unora dintre inițiativele CSR ale Avon.
1. Care sunt pilonii principali ai strategiei de CSR în Avon?
De peste 130 de ani, Avon este o veritabilă mişcare menită să construiască o lume mai bună pentru femei. Credem cu tărie că o lume mai bună pentru femei este o lume mai bună pentru noi toţi.
Venim în sprijinul femeilor din 1886, ghidaţi de misiunea de a le oferi tuturor oportunitatea să se dezvolte, să crească prin propriile forţe. Reprezentanţii Avon sunt veritabili micro-antreprenori, iar noi le suntem alături cu instrumentele şi instruirea de care au nevoie pentru a-şi dezvolta activitatea din ce în ce în mai mult.
Susţinerea femeilor în drumul lor spre independenţa financiară nu are un simplu impact individual, ci influenţează pozitiv familii şi comunităţi.
De asemenea, facem progrese uriașe în eforturile noastre de protejarea a mediului, analizând cu atenție ingredientele și ambalajele, precum și reducând emisiile de carbon și crescând nivelul de reciclare.
Repere din cel mai recent raport CR includ:
✱ 1,1 miliarde de dolari donați pentru cauzele care vin în ajutorul femeilor;
✱ 99% hârtie de broșură provenită din surse sustenabile;
✱ 50% din consumul de energie a provenit din surse regenerabile în 2019;
✱ 93% reciclare în operațiunile noastre;
✱ reducerea emisiilor de carbon cu 53% față de 2005;
✱ primul brand global de cosmetice care a oprit testarea pe animale pe toate piețele pe care operăm.
2. La ce interval de timp vă adaptați strategia de responsabilitate corporativă la schimbările din societate și cum vă implicați stakeholderii în acest sens?
Susţinerea antreprenoriatului feminin este principala noastră misiune. Reprezentanţii noştri ne sunt primii ambasadori şi îi ţinem întotdeauna aproape de cauzele în care credem, încurajându-i să fie parte activă în toate eforturile pe care le facem pentru prevenţia cancerului de sân şi a violenţei domestice. Contextul pandemic ne-a arătat cât de puternică este conectată misiunea noastră la tot ceea ce facem.
Tocmai ne-am confruntat cu una dintre cele mai mari schimbări sociale și sunt mândră să spun că am reușit să ne adaptăm eforturile de CR instantaneu pentru a oferi sprijin valoros. Am văzut o astfel de mobilizare uriașă pe toate piețele noastre – tone de produse de îngrijire personală au fost donate spitalelor și centrelor de carantină din țările noastre (4 tone în România, acoperind destinațiile care au nevoie în 12 orașe), ținându-se totodată cont de cauza noastră principală, și anume sprijinirea victimelor abuzurilor domestice.
În timpul izolării, Fundația Avon a oferit 1 milion de dolari pentru a sprijini serviciile de suport pentru situații de abuz în familie pentru piețele noastre prin cel mai recent program de granturi de urgență, lansat în tandem cu campania Avon #IsolatedNotAlone. Acest demers a venit ca răspuns la creșterea numărului de cazuri de violență domestică în urma carantinei impuse de coronavirus.
Pentru a răspunde și la partea a doua a întrebării, a rămâne permanent conectat la principalii stakeholders a fost crucial pentru ca noi să putem oferi sprijinul necesar. Trăim vremuri în care puterea parteneriatului este mai valoroasă ca niciodată, așa că a fost esențial să rămânem strâns legați de partenerii noștri din ONG-uri și, în mod egal, de beneficiarii direcți ai programelor noastre.
3.Ați avut mai multe programe inovatoare în domeniul Women Empowerment. Care sunt rezultatele de care sunteți cei mai mândri?
Credem că o lume mai bună pentru femei este o lume mai bună pentru noi toţi. Ca parte din această misiune, susţinem cu toate forţele două cauze extrem de importante pentru ele: prevenţia cancerului de sân şi lupta împotriva violentei domestice.
Campania pentru Sănătatea Sânilor este angajamentul nostru de a informa şi educa toate femeile despre importanţa prevenţiei cancerului de sân, mai ales în contextual în care diagnosticarea timpurie salvează vieţi.
Încă din 1992, Avon şi Fundaţia Avon au donat 939 milioane de dolari asociaţiilor care luptă pentru această cauză în întreaga lumea. Luna octombrie 2020 marchează 28 de ani de sprijin Avon pentru luna dedicată în mod tradiţional conştientizării importanţei prevenţiei cancerului de sân (Breast Cancer Awareness Month). Anul trecut, sute de mii de oameni din toată lumea au participat la iniţiativele noastre: 3,3 milioane mile au fost parcurse în marşuri de conştientizare, iar 2,3 milioane de produse sociale au fost vândute pentru a strânge fonduri care oferă sprijin pentru numeroase acţiuni caritabile.
1 din 3 femei se confruntă cu abuzul în timpul vieţii. Statisticile ne spun că fiecare dintre noi cunoaşte pe cineva care s-a confruntat cu un astfel de abuz, aşa că toţi avem un rol important de jucat în susţinerea acestei cauze. Avon este o voce puternică în această luptă şi suntem mândri să depunem eforturi pentru creşterea nivelului de conştientizare, oferind în acelaşi timp sprijin asociaţiilor care oferă consiliere şi adăpost victimelor.
Din 2004, Fundaţia Avon a donat peste 80 de milioane de dolari pentru a susţine eforturi de educare, prevenţie şi sprijin pentru victime, derulate în toată lumea. Susţinem Reprezentanţii Avon să îşi dezvolte aptitudinile digitale şi antreprenoriale, astfel încât să aibă toate cunoştinţele necesare pentru a deveni viitori micro-antreprenori şi influenţatori în comunităţile lor.
În luna mai 2019 am lansat Avon Connect, platformă care le oferă cadrul perfect pentru învăţare continuă şi oportunităţi de dezvoltare prin sesiuni de training online sau in-class. Lansată initial în UK, platforma Avon Connect este disponibilă acum în alte 41 de ţări. Anul trecut ne-am parteneriat cu Women Startup Competition şi am crescut o nouă generaţie de start-up-uri create de femei.
Pentru câştigătoarele din categoria Beauty, Avon a oferit un program personalizat de mentorat, dar şi oportunitatea unei partenerieri viitoare pentru promovarea ideilor, produselor sau brandurilor initiate cu ocazia competiţiei. 10 finaliste din România au luat parte la etapa locală a proiectului desfăşurată în Bucureşti.
4. Ce tipuri de analize de piață efectuați care să vă sprijine în luarea celor mai bune decizii cu privire la programele desfășurate?
Realizăm chestionare trimestriale și anuale care ne conectează direct la beneficiarii direcți ai programelor noastre și ne ajută să le identificăm nevoile. De asemenea, rămânem permanent conectați la piață și la programele dezvoltate de alte companii din diverse industrii, pentru a putea identifica potențiale modalități de conectare a inițiativelor noastre și să facem și mai mult bine.
De exemplu, în România avem un parteneriat puternic cu Kaufland, cel mai mare retailer de pe piața locală și cu sprijinul lor dezvoltăm Cancel Cancer, caravana noastră socială națională de screening prin care oferim consultații de sân gratuite româncelor.
5. Ce planuri aveți pentru viitor? Veți continua proiectele actuale și le veți dezvolta sau intenționați să dezvoltați unele noi?
Susţinerea femeilor şi a cauzelor importante pentru ele este în ADN-ul nostru de peste 130 de ani. Suntem mândri de toate realizările de până acum, dar avem încă atât de multe de făcut! Acum, mai mult ca niciodată, este momentul să fim uniţi în eforturile de combatere a inegalităţii de gen. Vom continua să susţinem activ iniţiativele dedicate prevenţiei cancerului de sân şi violenţei domestice.
Ca parte din grupul Natura &Co, suntem aliniați cu planul global de sustenabilitate Commitment to Life prin care ne propunem să combatem unele dintre probleme presante pe care le înfruntăm la nivel global, precum criza climatică şi protejarea Amazonului, apărarea drepturilor omului sau asigurarea egalităţii şi incluziunii în întreaga noastră reţea.
Ne aşteaptă o călătorie plină de provocări, o veritabilă şansă de a aduce la realitate misiunea noastră de fi cea mai bună companie pentru întreaga lume.
Interviul a fost publicat iniţial în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 2, ediţie tiparită. Acesta poate fi comandat de aici: https://communityindex.ro/community-index-magazine-2020/