OMO a susținut dintotdeauna libertatea copiilor de a experimenta, de a descoperi și de a se juca. Prin platforma Puterea Jocului, brandul și-a propus să ofere sfaturi concrete despre educația și dezvoltarea copiilor prin joacă. Este punctul de întâlnire pentru acei oameni care cred că educația nu trebuie să se facă prin teamă, ci prin libertatea de experimentare, creativitate și curajul de a spune ce simți și ce gândești. Campania OMO reunește părinți și profesori pentru ca, împreună, să ajute la formarea unei generații puternice și libere, care să construiască o lume mai frumoasă.
În România, educația copiilor este un subiect discutat din ce în ce mai des în media în ultimii ani:
✱ 70% dintre copii se simt nefericiți și stresați
✱ rata de analfabetism funcțional este de 42%
✱ rata de abandon școlar timpuriu este de 16.4%
✱ sistemul de învățământ este unidirecțional și individualist
✱ după școală, temele ocupă zilnic 3-4 ore
✱ “Joaca” are loc, de cele mai multe ori, în fața unui ecran.
În acest context, Unilever a hotărât să ofere exploatarea acestor insight-uri locale. Campania „OMO susține puterea jocului” a fost lansată astfel în februarie 2019.
Obiectivul social al campaniei este îmbunătățirea calității educației prin acces ușor la informație de calitate.
OMO crede că jocul e cea mai bună școală. Școala la care materiile nu se învață pe de rost, ci se trăiesc.
Unde copiii învață să aibă încredere în ei. Să fie curajoși, independenți, empatici. Să știe să își susțină părerile, liberi și fără rețineri. Acea școală care îi pregătește pentru viața reală. De aceea, credem într-un joc liber, cu cât mai puține restricții. Afară, acasă, la școală, oriunde. Neîngrădit de fricile, preconcepțiile sau protecția exagerată a generației noastre. Pentru ca ei să devină o generație mai bună.
Obiectivele campaniei
✱ îmbunătățirea calității educației prin acces ușor la informație de calitate;
✱ includerea jocului în viața de zi cu zi, acasă, la școală sau afară, și oferirea unor soluții concrete pentru integrarea lui în viața copiilor.
Public țintă: copii din ciclul preșcolar, primar, gimnazial | părinți | cadre didactice
Implementarea
Campania “OMO susține puterea jocului” a fost lansată în februarie 2019, odată cu lansarea a trei spoturi publicitare dezvoltate local, care adresează problema educației copiilor din România. Concomitent, a avut loc și lansarea website-ului, www.omo. putereajocului.ro.
Pe acest website, atât părinții, cât și cadrele didactice pot găsi sfaturi de la psihologi, profesori, experți în parenting – sau chiar de la alți părinți.
“OMO susține puterea jocului” continuă să fie o misiune relevantă pentru piața din România. Prin dezvoltarea website-ului, ne-am asigurat de faptul că românii vor avea acces la informații relevante și corecte, pe termen lung – fără alte investiții majore necesare.
Promovarea
✱ Social media: Campania a fost promovată pe pagina de Facebook OMO România și pe www.putereajocului.ro
✱ Lansare: Campania a fost lansată în anul 2019
Rezultate
✱ www.omo.putereajocului.ro numără peste 110.000 de vizitatori unici de la lansare până acum;
✱ Creșterea vânzărilor produselor OMO cu 9.7% în 2019 versus anul precedent;
✱ Asocierile pozitive cu brandul au crescut. Consumatorii spun că OMO este:
➤ un brand care promovează o educație bazată pe învățare prin joacă (25%);
➤ un brand care nu este interesat doar de profit, ci și de bunăstarea consumatorilor (23%).
Interviul a fost publicat iniţial în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 2, ediţie tiparită. Acesta poate fi comandat de aici: https://communityindex.ro/community-index-magazine-2020/