Retailerul internațional de modă Primark a încheiat un parteneriat cu Circular Textiles Foundation (Fundația pentru Textile Circulare) pentru a dezvolta un program aprofundat de formare pentru diviziile sale de Design și Produs. Programul vizează principii avansate de design circular în materie de îmbrăcăminte, având în centru procesul de reciclare, în linie cu angajamentul Primark de a produce mai multe haine reciclabile până în anul 2027.
În cadrul programului, echipele de design și produs ale Primark, alături de furnizorii selectați, vor analiza fiecare categorie de îmbrăcăminte Primark pentru a înțelege cum pot fi aplicate principiile circularității pe baza caracteristicilor unice ale fiecărui tip de produs. Fundația va organiza, de asemenea, o serie de ateliere pentru a ajuta echipele să pună în practică teoria design-ului circular și pentru a le arăta acestora cum să transpună această filosofie în viața de zi cu zi.
Nicholas Lambert, Head of Circularity la Primark, a declarat: „Acesta este următorul pas pentru noi, la Primark, să începem cu adevărat să aplicăm principiile design-ului circular în modul în care proiectăm și confecționăm produsele. Echipele noastre așteaptă cu nerăbdare să-și perfecționeze abilitățile și să înțeleagă cum ne putem îmbunătăți standardele în ceea ce privește design-ul prin acest nou program de formare personalizat. Ne dorim în continuare ca designerii și furnizorii noștri interni să creeze modalități distractive și inovatoare de a ne îmbunătăți produsele dincolo de așteptările clienților noștri.”
Tim Cross, fondatorul Circular Textiles Foundation, a adăugat: „Schimbul de cunoștințe este crucial pentru a aborda problemele industriei în pas cu tendințele actuale și aici intervine fundația noastră. Transformăm design-ul circular și reciclarea hainelor și le ducem într-o direcție mainstream, făcându-le accesibile și disponibile tuturor. Sperăm ca parteneriatul cu Primark să încurajeze schimbarea la nivelul întregii industrii și să ne ducă cu un pas mai aproape de acest deziderat. Așteptăm cu nerăbdare să începem această călătorie alături de Primark și să creăm împreună noi oportunități.”
Parteneriatul dintre Primark și Circular Textiles Foundation se bazează pe primul program de formare în design circular implementat anul trecut de fundație în cadrul companiei, la care au participat peste 500 de angajați Primark. Programul inițial, dezvoltat în colaborare cu Circle Economy și Sustainable Fashion Academy, a fost conceput pentru a educa designerii și echipele de produs Primark cu privire la principiile de bază ale unei economii circulare, precum și la Standardul de Produs Circular al Primark.
Pentru a oferi produselor sale o viață mai lungă, Primark s-a angajat ca toate articolele sale de îmbrăcăminte să fie produse din materiale reciclabile până în 2027. În ultimii doi ani, retailerul a încorporat principii de design circular în mai multe colecțiil ale sale, iar anul trecut a lansat prima sa colecție de 35 de piese de îmbrăcăminte pentru bărbați, femei și copii, realizate în conformitate cu Standardul de Produs Circular Primark.
De atunci și până în prezent, compania a continuat să își extindă această ambiție, inclusiv prin lansarea unei game de îmbrăcăminte pentru copii și o colaborare recentă cu Disney, partenerul său pe termen lung, care marchează 30 de ani de The Lion King, ambele concepute cu gândul la viitor și la sustenabilitate.
Despre Primark
Primark este un retailer de modă internațional cu peste 80.000 de colegi în 17 țări din Europa și SUA. Înființat în Irlanda în 1969 sub marca Penneys, Primark își propune să ofere opțiuni accesibile pentru fiecare, de la articole de bază de calitate superioară la stiluri unicat pentru femei, bărbați și copii, precum și produse de frumusețe, articole pentru casă și accesorii. Din dorința de a crea experiențe retail extraordinare, Primark deține peste 440 de magazine la nivel global și continuă să se extindă cu obiectivul de a ajunge la un număr de 530 de magazine până la sfârșitul anului 2026.
Primark face eforturi pentru a oferi modă mai durabilă tuturor prin strategia Primark Cares, un program multianual care se concentrează pe prelungirea ciclului de viață al hainelor, pe protejarea vieții pe planetă și pe susținerea mijloacelor de trai ale oamenilor care confecționează hainele Primark. În cadrul acestei strategii, Primark a dezvăluit nouă angajamente pe care își propune să le îndeplinească până în 2030. Aceste angajamente includ fabricarea tuturor articolelor de îmbrăcăminte din materiale reciclate sau din materiale provenite din surse mai durabile până în 2030, reducerea la jumătate a emisiilor de dioxid de carbon în întregul său lanț valoric și asigurarea unui salariu decent lucrătorilor din lanțul de aprovizionare.
Despre Circular Textiles Foundation (Fundația pentru Textile Circulare)
Circular Textiles Foundation este o organizație non-profit care lucrează în domeniul inovației și designului, expertă în asigurarea ciclurilor complete de producție și reciclare în domeniul modei. Fundația lucrează îndeaproape cu brandurile, furnizorii și reciclatorii de fibre textile pentru a se asigura că îmbrăcămintea este concepută cu gândul la viitor – mai precis, pentru a fi reciclată într-o economie circulară. Fundația oferă programe de formare aprofundate pe teme legate de economia circulară și este specializată în analiza, certificarea și trasabilitatea produselor. Misiunea Circular Textiles Foundation este de a reduce decalajul dintre branduri și tehnologiile de reciclare a textilelor. Viziunea fundației este aceea de a crea un viitor pentru industria modei în care îmbrăcămintea sau textilele nu ajung la groapa de gunoi sau la incinerare și în care proiectarea pentru reciclare este o practică standard.