• 40 de elevi de clasa a 11-a în practică la Schaeffler România, în cadrul Programului Fit4Future
• #thankyouSchaeffler: despre experiența Fit4Future direct de la liceeni
• Schaeffler România investește în educație printr-un portofoliu complex de programe educaționale
Schaeffler este o companie cu o viziune pe termen lung, pentru care educația reprezintă o investiție strategică, cu beneficii tangibile ce se extind de la nivel organizațional, la cel social și chiar personal, așa cum s-a întâmplat și în cadrul programului de practică Fit4Future. Schaeffler România a primit în practică 40 de elevi de clasa a 11-a, de la 8 licee de top din Brașov, care și-au desfășurat stagiul în 18 arii de activitate, conform unui comunicat de presă remis în data de 20 aprilie de către companie. Timp de 5 zile, alături de 29 de mentori, elevii au intrat în rolul de angajat Schaeffler și au absorbit din cultura, atmosfera și dinamica unei companii cu renume.
#thankyouSchaeffler: mesaje direct de la liceeni despre beneficiile Fit4Future
Fit4Future este o inițiativă DWK (Deutscher Wirtschftsklub Kronstadt – Clubul Economic German Kronstadt), ce are ca scop susținerea calificării și a formării profesionale a tinerilor în zona Brașov. Săptămâna Informării Profesionale, care a avut loc și la Schaeffler România în perioada 20-24 martie, și-a propus să ofere elevilor de clasa a 11-a de la licee de top din oraș, oportunitatea de a experimenta timp de o săptămână o meserie, în cadrul unei firme germane. Totodată, participanții au avut posibilitatea de a simula un proces de angajare complet, căci participarea la această inițiativă a presupus depunerea unei candidaturi, parcurgerea unui interviu alături de profesioniștii din companie și asumarea rolului de angajat pentru o săptămână.
Cei 40 de elevi care ți-au desfășurat stagiul de practică la Schaeffler România, au avut parte de interacțiuni directe cu specialiștii din companie, au cunoscut activități specifice din arii precum Industrial Engineering, R&D, Mentenanță, Resurse Umane, precum și din segmentele de producție. Și-au ascuțit toate simțurile pentru a simți atmosfera dintr-o fabrică de producție de top și au rămas surprinși de cât de mare a fost diferența între ceea ce se așteptau să găsească și ceea ce au experimentat de fapt. Sub #thankyouSchaeffler, o parte dintre elevi au transpus în cuvinte ceea ce a reprezentat experiența Fit4Future la Schaeffler România.
#thankyouSchaeffler:
• pentru că faci cu pasiune ceea ce faci. Am înțeles cum arată un om fericit la job!
• pentru că aici am descoperit un super-vibe, o cu totul o altă atmosferă decât mi-am imaginat.
• pentru echipa care mi-a share-uit timp, experiență, povești. Pe scurt: familie.
• pentru că am avut parte de super-mentori săptămâna asta!
• pentru că am văzut că un job înseamnă și altceva decât niște task-uri. Mi-au plăcut discuțiile ca „între colegi”
• pentru o gașcă mai mare de prieteni: colegi din alte licee + mentori Schaeffler
• pentru că aici am descoperit meserii despre care nici nu știam că există!
Schaeffler România: motivația din spatele implicării în dezvoltarea educației
Prin intermediul portofoliului complex și variat de programe educaționale, precum programe de practică și internship, burse de excelență, evenimente și acțiuni (ex: Școala Altfel, Schaeffler Day pentru studenți, etc), Schaeffler România investește în mod intenționat și strategic în dezvoltarea tinerei generații de profesioniști, urmărind să genereze un win-win-win situation pentru companie-societate-angajați și viitori angajați.
Educația deschide uși. Educația oferă încredere și stabilitate. Educația reprezintă un factor crucial în dezvoltarea economică și socială și este baza competitivității la nivel individual. Piața muncii de astăzi este una extrem de performantă și solicitantă, iar lipsa unui sistem de educație ajustat la nevoile mediului privat aduce cu sine numeroase riscuri și provocări. Lipsa competențelor relevante conduce la pierderi sub formă de costuri, timp și calitate companiilor, în timp ce tinerele generații se lovesc de probleme de adaptare și de rezolvare a cerințelor de la locul de muncă, influențând astfel în mod negativ statisticile privind ratele de șomaj. O soluție pentru a combate aceste probleme, este crearea de sinergii între companii și cei mai tineri actori sociali, prin programe educaționale de valoare, iar Schaeffler România face acest lucru de mai bine de 20 de ani.
Pentru sursa comunicatului de presă, accesați următorul link