Home StiriOpinions Promotorii sustenabilităţii, recunoscuţi în Romania CSR Index. Ce relevă rezultatele celui de-al 4-lea an de raport.

Promotorii sustenabilităţii, recunoscuţi în Romania CSR Index. Ce relevă rezultatele celui de-al 4-lea an de raport.

by Newsroom
28 views

Agenția de consultanță The Azores Sustainability & CSR Services a prezentat rezultatele singurei analize realizate în țara noastră care evidențiază sustenabilitatea și transparența companiilor din România.

În cadrul celei  de-a 4-a ediții a conferinței “Best Practices in Romanian CSR”, organizată pe 24 iulie 2019, la Athénée Palace Hilton din București, a fost prezentat Romania CSR Index 2019, index pentru a cărui realizare au fost analizate peste 700 de companii, mai exact toate companiile din România care au peste 500 de angajați.

Creștere cu 20% a companiilor raportoare.

Analiza informațiilor centralizate relevă o creștere cu 20% a companiilor care raportează activitățile de CSR. Totodată, în raportul de anul acesta, se observă o diversificare a domeniilor de care aparțin companiile implicate, surpriza venind de la companiile din domeniul public care încep sa investească mai mult în sustenabilitatea corporativă.

 “Observăm de la an la an mai mult interes din partea entităţilor, atât publice câşi private, de a include indicatori de sustenabilitate în strategia şîn comunicările lor. Pe de altă parte, companiile care publică rapoarte de sustenabilitate, acordă tot mai multă atenţie standardelor de management şi raportare, respectiv Global Reporting Initiative Standards şi London Benchmarking Group. Sperăm ca anul viitor să fie şi mai multe companii raportoare, mai ales căîncepând cu exerciţiul financiar 2019, conform Ordinului Ministrului Finanţelor Publice Nr. 3456/2018, companiile cu mai mult de 500 de angajaţi vor avea obligaţia de a publica rapoarte de sustenabilitate.”, a declarat Alina Liciu, Fondator şi Managing Partner The Azores, organizator al evenimentului.

Pentru realizarea acestui index au fost analizate informaţiile publice, prezentate în rapoartele de sustenabilitate sau pe website-urile corporate. Companiile au fost împărţite în 60 de industrii, conform Global Industry Classification Standard (GICS), şi fiecare industrie în parte a avut ponderi diferite pentru cele 10 categorii din raport: guvernanţă corporativă, politica de diversitate, impactul economic, protecţia mediului, drepturile omului şi politica anticorupţie, marketing & creating awareness, investiţii în comunităţi, lanţul de aprovizionare şi aspectele materiale. Fişa de evaluare a avut în total 57 de indicatori.

“În decursul următorului deceniu, un număr tot mai mare de consumatori bine informaţi și responsabili va cere companiilor să fie mai sustenabile, deoarece consecințele crizelor noastre de mediu afectează comunitățile, care întâmpină tot mai multe dificultăţi. Liderii viitorului se implică deja şîşi schimbă modelul de business pentru a răspunde acestor nevoi.”, a declarat Simon Graham, Head of Innovation, DCA, The DNA of Sustainable Business.

Bune practici și perspective

Companiile care s-au remarcat în toți cei 4 ani de când se realizează această analiză au pus accentul în activitatea lor pe un număr mare de indicatori de performanţă şi pe setarea unor obiective privind aspectele prioritare referitoare la dezvoltarea sustenabilă. Acestea ar putea constitui un exemplu de bune practici pentru restul companiilor care sunt mai puțin implicate.

Companiile incluse în Romania CSR Index 2019:

Gold Level Recognition: Coca-Cola HBC România, Kaufland, Grupul CEZ, OMV Petrom, Telekom,  Ursus Breweries, Raiffeisen Bank

Silver Level Recognition: GSK România, ALRO

Bronze Level Recognition: Groupama, Romgaz, Translectrica

„Sustenabilitatea face parte din strategia noastră de business pe termen lung și ne bucură foarte mult să primim această recunoaștere a eforturilor noastre. Le mulțumesc tuturor membrilor echipei Coca-Cola HBC România pentru contribuția lor și pentru că ne inspiră să facem tot timpul mai mult pentru sustenabilitatea operațiunilor noastre. Dincolo de această ierarhie stabilită de Romania CSR Index 2019, cel mai important pentru compania noastră este să fim un membru al comunității care își aduce aportul la binele semenilor, la dezvoltarea ei, la protejarea resurselor, precum și la un viitor mai bun pentru comunitate și membrii ei.

În 2016, am lansat platforma de responsabilitate socială După Noi, care reunește toate proiectele noastre menite să ne ajute să lăsăm în urmă o lume mai bună. Mai mult, ne-am asumat obiectivul de a ne încuraja furnizorii și partenerii de afaceri să adopte principiile noastre de sustenabilitate”, a declarat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.

,,Cu această ocazie, lansez o invitație deschisă întregului mediu de afaceri de a se alătura acestui efort al raportării de sustenabilitate conform standardelor internaționale. Este nevoie de implicarea tuturor companiilor pentru a putea face diferența: problemele și obiectivele de mediu, de dezvoltare socială și economică ne privesc pe toți. Ne concentrăm să fim buni fiecare în parte, dar numai împreună putem avea un impact semnificativ. Companiile au un rol esențial în generarea schimbării”, a declarat Valer Hancaș, director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România.

“Noi, cei din Sustainalytics, suntem mândri că am fost susţinători ai evenimentului “Best Practices in Romanian CSR”, organizat pentru lansarea Romania CSR Indexîn fiecare dintre cele patru ediții minunate ale acestuia. Ca lider global în Guvernanța Corporativă și ESG, este foarte important pentru noi să putem sprijini cele mai bune practici în domeniul sustenabilităţii în țara în care avem operațiuni semnificative: România.“, declară Darren Willman,  Corporate Governance Research Manager, Sustainalytics.

Participanţii la eveniment au primit, în premieră, revista Community Index Magazine, singura revistă bilingvă dedicată sustenabilităţii şi CSR-ului strategic din România şi cel mai cuprinzător index al proiectelor corporate de investiţii în comunităţi.

Evenimentul a fost susţinut de: Coca-Cola HBC România, Sustainalytics, TrustLine, Rebels and Rulers şi Nestle.

Parteneri media: The CSR Report, Revista Piaţa, Green Report, PRwave, ŞTIRI.ONG, România Pozitivă, PR România, Bursa.ro, KLARMEDIA, Revista Cariere, Jurnalul de Afaceri, Agenda Construcţiilor şi Matek.

Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul evenimentului: https://www.theazores.ro/events/best-practices-in-romanian-csr-2019/

***

Despre The Azores Sustainability and CSR Services

The Azores este o agenţie de consultanţă din România, specializată în sustenabilitate corporativă şi CSR. Agenţia a fost înfiinţată în 2013 cu scopul de a sprijini companiile din România să abordeze conceptul de sustenabilitate corporativă în conformitate cu standarde recunoscute la nivel internaţional şi de a creşte nivelul de conştientizare privind responsabilitatea socială în România. Principalele servicii ale agenţiei sunt: Ranking-uri în domeniile Sustenabilitate Corporativă şi Investiţii în Comunităţi, Definirea strategiei de sustenabilitate, Raportare, Comunicare şi Branding sustenabil.

Contact: Alina Liciu, Consultant Sustenabilitate Corporativă, Fondator şi Managing Partner The Azores Sustainability and CSR Services

You may also like