Peste 1.700 de elevi și profesori din 36 de școli din România au învățat principiile de bază ale sustenabilității, în cadrul programului SustainEdu, organizat în perioada mai-decembrie 2024 de Asociația Ascendis, parte a grupului Ascendis, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale din România, și Raiffeisen Bank România. În cadrul programului SustainEdu, elevii și profesorii au învățat elemente de bază despre sustenabilitate și și-au testat cunoștințele prin joacă, folosind un board game dezvoltat de Organizația Națiunilor Unite, precum și un joc care utilizează metodologia LEGO Serious Play.
„Am mers în școli și licee cu misiunea de a-i învăța pe elevi noțiuni de bază despre sustenabilitate. Bilanțul de până acum al programului ne-a demonstrat încă o dată că tinerii sunt extrem de receptivi, curioși și dornici să facă parte dintr-un viitor mai sustenabil și au venit cu idei concrete în această direcție. De exemplu, în multe școli, elevii au propus campanii de reciclare, reducerea risipei alimentare și inițiative pentru economisirea energiei sau programe de informare și socializare care să reducă discriminarea. Credem că educația pentru sustenabilitate informează și motivează generațiile viitoare să ia decizii conștiente, cu un impact pozitiv în economie, societate și mediu înconjurător”, a declarat Carmen Ciuraru, coordonator programe, Asociația Ascendis.
Programul SustainEdu oferă elevilor un cadru în care să își exprime ideile, să găsească soluții și să-și dezvolte încrederea în propriile acțiuni. Ei discută despre protecția mediului, educația de calitate, sănătate și reducerea inegalităților, iar dezbaterile de la clasă duc la soluții practice, care pot fi implementate rapid. Astfel, învață să fie responsabili, să gândească critic și să colaboreze pentru a găsi soluții pentru dezvoltare sustenabilă.

„Înțelegerea principiilor sustenabilității încă de pe băncile școlii este cheia dezvoltării unei economii responsabile. La nivelul sectorului bancar, acest lucru înseamnă formarea unor generații care înțeleg importanța finanțării sustenabile, a gestionării responsabile a resurselor și a sprijinului pentru obiectivele de dezvoltare durabilă, precum tranziția către o economie verde și incluziunea financiară. Noi vom continua să investim în inițiative de educație și sustenabilitate, pentru că tinerii sunt cei care vor lua decizii care să genereze impact pozitiv pe termen lung”, a declarat Andreea Porojan, Sustainability& CSR Manager, Raiffeisen Bank România.
În 2015, liderii globali au adoptat Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă și au stabilit 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă menite să îmbunătățească viața oamenilor și să protejeze planeta. România s-a alăturat celorlalte 192 de state membre ale ONU, adoptând Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă, un program de acţiune globală în domeniul dezvoltării cu un caracter universal, care promovează echilibrul între cele trei dimensiuni ale dezvoltării durabile – economic, social şi de mediu.
Această agendă reprezintă un apel la acțiune și colaborare între toate țările pentru a combate provocări majore precum sărăcia, inegalitățile, schimbările climatice și degradarea mediului.
România se afla, în 2023, pe locul 40 din 166 de țări analizate într-un clasament al progresului cu privire la îndeplinirea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă, potrivit Sustainable Development Report, realizat de Națiunile Unite.
Despre Asociația Ascendis:
Asociația Ascendis, parte a grupului Ascendis, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale din România, a fost înființată în 2016, cu scopul de a sprijini educația în România. Până în prezent, Asociația a organizat cursuri pentru mai bine de 5.600 de elevi de liceu și studenți, peste 2.000 de profesori au fost îndrumați în cadrul programelor Asociației Ascendis și a mobilizat peste 500 de membri și voluntari din peste 70 de ONG-uri.
Despre Raiffeisen Bank România:
Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din România deservind peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice.
De mai bine de 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuie la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, este implicată în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu în ultimul rând, artă și cultură. Din 2023, Raiffeisen Bank propune o nouă abordare și perspectivă asupra serviciilor bancare, prin lansarea „Banking 1:1″, o modalitate interactivă de a simula configurarea unui plan financiar pentru clienți, folosind aplicația Smart Finance, dezvoltată de echipa din România.