Programul de Sustenabilitate Personală (PSP)
Strategia proiectului
Construit sub forma unui demers de mobilizare a angajaților de a se implica activ în proiecte de susținere a comunităților locale, programul PSP își propune să devină o sursă de inspirație și pentru clienții magazinelor Auchan, contribuind astfel la sprijinirea unor cauze sociale, precum și la diminuarea efectelor cauzate de problemele climatice, risipa alimentară și utilizarea în exces a plasticului.
Obiective
Programul de Sustenabilitate Personală (PSP) a fost lansat de Auchan România în 2020 drept prima acțiune sub umbrela #nuepreatârziu și oferă tuturor celor peste 7.000 de angajați posibilitatea de a se implica în diverse acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială.
Programul PSP susține 4 cauze:
• Protecția Mediului
• Alimentația sănătoasă
• Solidaritatea socială
• Solidaritatea alimentară
PSP a fost creat din dorința de a pune în valoare acțiunile responsabile deja realizate de angajații Auchan, atât în viața personală, cât și prin implicarea în proiectele companiei, de-a lungul anilor. În urma mobilizării acestora, am decis că acest program intern poate deveni o sursă de transformare colectivă pentru un viitor mai sustenabil și inspirație și pentru clienții noștri.
Alinierea la business
Proiectul presupune încurajarea dezvoltării unor activități sociale și de sustenabilitate sau participarea la cele organizate de companie. Auchan susține principiul voluntariatului și pune la dispoziția angajaților diverse acțiuni la care pot participa și efectua „Zile de CSR”, așa cum sunt denumite intern. Totodată, pentru clienți, Auchan distribuie materiale informative în spațiul digital despre sfaturi și trucuri pentru gestionarea resturilor de mâncare; rețete sănătoase și informații despre produse Bio, de filieră sau locale. Compania încurajează și clienții și angajații să participe la acțiunile și campaniile de CSR și sustenabilitate pe care le organizează, precum: Ziua Alimentației, acțiuni de donare de sânge în magazine și în sediu, de plantare sau diverse campanii comerciale.
Studii
Activitatea umană generează efecte asupra naturii, iar acestea se pot observa din ce în ce mai mult în ultimele decenii și includ degradarea terenurilor agricole, poluarea aerului, contaminarea apelor și schimbările climatice. Potrivit National Footprint and Biocapacity Accounts (NFA) și ONU, omenirea folosește în prezent cu 75% mai mult decât ceea ce ecosistemele planetei pot regenera. Auchan România își propune să lupte pentru limitarea acestor efecte. De aceea, în 2022, cele mai multe acțiuni din cadrul PSP desfășurate la nivel local, dar și național au avut ca scop principal reducerea emisiilor de carbon și protejarea mediului înconjurător.
Potrivit WorldBank, 2018, 4 din 10 copii din România provin din familii sărace. Auchan luptă pentru reducerea inegalităților sociale și pentru reducerea sărăciei. Prin proiectul PSP, Auchan sprijină programele asociației Habitat for Humanity prin care copiii și familiile acestora sunt susținuți în lupta cu sărăcia, construindu-le locuințe decente în comuna Berceni din județul Prahova. Fiecare an de școală în plus scade riscul de sărăcie. În anul 2020, în cadrul PSP, colegi din Serviciile Centrale și magazine au participat voluntar la construirea caselor umanitare, realizând astfel „zile de CSR” și susținând scopul nobil al proiectului.
Impact și rezultate
Cuantificăm lunar acțiunile responsabile pe care angajații Auchan le înregistrează, sub forma unor „zile de CSR” după efectuarea activităților și, de asemenea, ținem evidența colegilor care s-au implicat în acțiuni de donare, voluntariat, donare de sânge, ecologizare etc. Ne bucurăm să vedem că anul trecut am înregistrat 6.450 de „zile CSR” efectuate de angajații Auchan din toată țara, iar peste jumătate din aceștia au participat la acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială.
Comunicarea proiectului
Programul de Sustenabilitate Personală a beneficiat de o comunicare amplă pe toate canalele de comunicare Auchan, atât extern (pe www.auchan.ro și paginile de Facebook & LinkedIn) cât și intern, pe portalul de intranet, pagina de Facebook internă a angajaților, mail direct, afișe în magazine și sediu.
Angajații au fost foarte încântați de noul proiect și au participat cu entuziasm la acțiunile din cadrul PSP, drept dovadă sunt cele 6.450 de zile CSR acumulate în decursul anului trecut.
Studiul de caz este publicat și în anuarul bilingv Community Index Magazine nr. 5. Acesta poate fi vizualizat aici în varianta digitală: https://communityindex.ro/community-index-magazine-2023/