Strategia proiectului
„Un PET mic pentru om, un Tricou de Uriaș pentru omenire” – aceasta a fost deviza proiectului de promovare a reciclării, demarată de Asociația 11even, cu sprijinul Kaufland România și al Federației Române de Rugby, prin care organizatorii și-au propus realizarea unui nou record atestat de Guinness World Records pentru cel mai mare tricou din lume, realizat complet din țesătură din material plastic reciclat, provenit în urma valorificării a peste 250.000 de PET-uri.
Obiective
Recordul pentru „Cel mai mare tricou din lume din plastic reciclat” a fost atestat de Guinness World Records de Ziua Internațională a Pământului, sărbătorită pe 22 aprilie, la stadionul de rugby Arcul de Triumf din București, în prezența a 1500 de spectatori. Tricoul de Uriaș a cântărit circa 4 tone și a avut dimensiuni similare cu ale unui teren de rugby, măsurând 108,96 metri lungime și 73,48 metri lățime.
Alinierea la business
Pentru Kaufland România, un obiectiv de business este colectarea unui număr cât mai mare de recipiente reciclabile la aparatele de colectare separată, iar acesta a stat la baza mecanismului pentru campania „Tricou de Uriaș”, care astfel a dezvoltat o idee creativă pentru a încuraja reciclarea și deprinderea unor comportamente responsabile. Mai mult, campania a fost și o formă de testare a capacității de colectare la aparate, în vederea pregătirii pentru implementarea Sistemului Garanație-Returnare.
Impact și Rezultate
Inițiativa Tricou de Uriaș a fost concepută de la bun început pe principii sustenabile, având ca obiective încurajarea colectării separate și revalorificarea deșeurilor din plastic, iar cetățeni din toată țara au răspuns pozitiv invitației la reciclare.
În campania de colectare, peste 500.000 PET-uri au fost depuse la automatele din magazinele Kaufland, dublul cantității necesare pentru realizarea tricoului. Mai mult, peste 3.000 de persoane și alte 132 de echipe sportive s-au înscris pe www.tricoudeurias.ro, la tombola cu premii oferite de organizatori.
În plus, din materialul folosit pentru Tricoul de Uriaș au fost produse peste 12.000 de tricouri de adulți și copii, majoritatea fiind donate pe parcursul anului în cadrul evenimentelor Bucurie în Mișcare, unul dintre cele mai importante programe de promovare a mișcării de masă din România, organizat de Asociația 11even, cu sprijinul Kaufland România.
O parte dintre tricouri a devenit echipament pentru mai multe cluburi sportive din țară, în principal de rugby.
Comunicarea proiectului
Proiectul s-a bucurat de o campanie de comunicare cuprinzătoare, adaptată la etapele de implementare a proiectului – colectarea PET-urilor, realizarea tricoului și obținerea recordului mondial, care s-a derulat pe mai multe canale și a constat în promovarea campaniei la aparatele de colectare și în magazinele Kaufland, spoturi radio, campanie digitală și peste 100 de apariții în presa națională și locală, cu o audiență de peste 1 milion de persoane.