The Purpose Revolution
Clienții doresc produse interesante la un preț bun, dar ei doresc, de asemenea, să facă bine prin alegerile lor
1. Community Index Magazine: Ați afirmat că, în timp ce lumea se luptă să rezolve probleme precum clima, apa și energia curată, companiile lider vor crea mii de produse revoluţionare care vor fi surse de venituri imense. Cât de dificil este pentru companii să-și schimbe modul actual de a face afaceri și de a crea noi produse?
Dr. John Izzo: Mai mult ca niciodată, tehnologia perturbă modul în care facem afaceri. Este interesant! Algoritmii computerizaţi fac o treabă mai bună de gestionare a riscului de asigurare decât oamenii, și, cine știe, maşinile fără şofer pot fi mai sigure și mai fiabile decât șoferii neatenţi.
Dar ceea ce mă entuziasmează este atunci când companiile pot folosi tehnologia pentru a-şi dubla angajamentele sociale și de mediu în feluri noi. De exemplu Unilever, care a promis să elimine deșeurile din plastic până în 2025. Ei știu că există un business-case pentru o economie circulară, astfel că, pentru a închide circuitul referitor la ambalaje, au deschis o fabrică în Indonezia pentru a dezvolta tehnologii de reciclare pentru plicurile de plastic de unică folosinţă care sunt populare în țările în curs de dezvoltare, și vor face acea tehnologie open-source pentru ca şi alții să o folosească și să o adopte.
Un alt exemplu este dat de Interface, care a stabilit un obiectiv de impact zero asupra mediului, și în acest proces a creat tehnologii utilizate de mulți dintre concurenții lor.
2. Community Index Magazine: Ce pierd companiile dacă nu își schimbă modelele de afaceri pentru a se alinia la dezvoltarea durabilă?
Dr. John Izzo: Sentinţa e deja dată pentru companiile care nu au obiective mai mari decât acela de a face profit. În ultima mea carte, “The Purpose Revolution”, arăt că acele companii care fac o conexiune între valori şi misiune cu clienții (values-and-purpose connection) cresc cu aproximativ 30% mai repede decât cele care nu fac asta.
Atunci când clienții au o conexiune bazată pe valori cu o companie, ei rămân loiali și nu schimbă brandurile chiar şi când concurenții își reduc prețul. Un bun exemplu de loialitate privind valorile este Ben & Jerry’s – o treime dintre clienții lor își cumpără înghețată deoarece cred în valorile companiei, care se învârt în jurul eticii sociale, ecologice și economice. Acei clienți „motivați de valori” nu se schimbă nici când alte înghețate premium sunt mai ieftine. Deci, companiile care nu construiesc relații cu clienții lor și nu au un sentiment profund de legătură cu valorile comune, sunt lăsate în urmă.
3. Community Index Magazine: Spuneți-ne mai multe despre cartea dvs., “The Purpose Revolution”. De ce credeţi că suntem în mijlocul unei asemenea revoluții?
Dr. John Izzo: The Purpose Revolution este o dorință în rândul angajaților, al clienților și al investitorilor de a valorifica binele social prin intermediul alegerilor lor. Aceasta este o revoluție a lui „ŞI”, nu a lui „SAU”.
Angajații doresc tot ceea ce au dorit dintotdeauna, dar ei îşi doresc, de asemenea, un loc de muncă unde să simtă că există o misiune, într-o companie pe care ei să o simtă că face bine în lume.
Clienții doresc produse interesante la un preț bun, dar ei doresc, de asemenea, să facă bine prin alegerile lor, și doresc ca alegerile lor să nu dăuneze în vreun fel. Eu numesc asta “guilt free consumption”.
Investitorii doresc o rentabilitate a banilor, dar fondurile cu cea mai rapidă creștere sunt cele care promit și impact social.
Ceea ce conduce această Purpose Revolution sunt patru tendințe primare. Millennials sunt acum o forță globală cu un set puternic de valori în jurul creării unui bine social și care caută o misiune în munca lor. Mulți antreprenori tineri își asumă că afacerea lor ar trebui, de asemenea, să facă bine. Boomers se îndreaptă spre etapa de „moștenire” a vieții unde impactul pe care îl lasă în urmă este important pentru ei. Clasa mijlocie, în creștere în ţările în curs de dezvoltare, este un alt factor major: pe măsură ce oamenii scapă de sărăcie, încep să se gândească la binele social care rezultă din alegerile lor. Membri seniori din guvernul chinez ne-au spus că toți acești cetățeni de clasă mijlocie au început brusc să ceară aer și apă curate.
În cele din urmă, afacerile sunt blamate pentru unele dintre cele mai mari provocări ale lumii, dar și din ce în ce mai mult văzute ca fiind cheia pentru abordarea acelorași probleme prin responsabilitatea socială corporativă. Cu alte cuvinte, oamenii se așteaptă ca afacerile să facă parte din soluții, ceea ce reprezintă un nou rol pentru afaceri.
4. Community Index Magazine: Ați proiectat un program: “Stepping up for Change”. Cum ar impacta afacerile crearea unei culturi a răspunderii pentru un bine mai mare?
Dr. John Izzo: În cartea mea, “Stepping Up”, spun că „responsabilitatea schimbă totul”. Așadar, asumarea răspunderii nu este doar cheia fericirii și a succesului personal, ci este esențială pentru a rezolva cele mai mari provocări din societate.
Toți trebuie să se perceapă ca agenți ai schimbării, fără a aștepta ca alții să acționeze.
Unul dintre lucrurile pe care mi le spun oamenii este acela că „Eu personal, compania mea sau orașul meu” nu putem rezolva problema sustenabilității, deoarece este prea mare. Ironia este că, dacă fiecare dintre noi și companiile noastre nu va face un pas înainte și nu va face ceea ce poate, nu putem ajunge acolo. Este un paradox: trebuie să te comporți ca și cum totul depinde de tine. Același lucru este valabil și pentru țări. Am auzit că oamenii spun că nimic nu se va întâmpla „dacă această țară sau acea țară nu acționează”, dar totul începe când acționăm la nivel global.
5. Community Index Magazine: Credeți că oamenii doresc să simtă că munca lor, cumpăraturile lor și investițiile lor sunt parte din crearea unei lumi mai bune. Cum se pot conecta companiile la acest nou tip de client?
Dr. John Izzo: Numărul unu este: fii sincer. Misiunea companiei trebuie să fie autentică, și nu să fie o altă strategie de afaceri pe termen scurt. Scandalul Volkswagen legat de emisii a apărut din cauza faptului că această companie a folosit misiunea ca strategie de marketing, nu ca o credință de bază. Dacă ar dori să reducă poluarea atmosferică și emisiile de gaze cu efect de seră, ar fi reparat tehnologia în loc să fi mințit.
Dacă o companie doreşte să se conecteze cu clienții și investitorii cărora le pasă de misiune, este mai bine ca marketingul să amplifice o misiune care există deja, mai degrabă decât să promoveze una diferită drept o strategie unică.
Al doilea lucru este să creezi ceea ce eu numesc “raza vizuală” a misiunii. Cercetările arată că unii clienți sunt confuzi în privința companiilor care sunt cu adevărat responsabile din punct de vedere social versus cele care sunt acoperite de marketing de faţadă. Trebuie să găsim modalități concrete și autentice de a spune povestea noastră despre cum facem bine.
Consider că unul dintre cele mai importante aspecte este să ai un mesaj clar, care este adevărat, chiar pe etichetă sau la punctul de vânzare. Amintiți-vă: angajații dvs. sunt cei mai buni ambasadori! Se pare că noi credem cuvintele angajaților mult mai mult decât discuțiile de marketing (de cinci ori mai mult), aşa că, asigurați-vă că oamenii din companie cred povestea voastră despre a face bine. Măsurați, cereţi-le opinia și schimbați, dacă este necesar.
Biografie, DR JOHN IZZO
Dr John Izzo este un autor bestselling care a scris șapte cărți, inclusiv unele dintre cele mai bine vândute cărţi la nivel internațional: Awakening Corporate Soul, Values Shift, The Five Secrets You Must Discover Before You Die, The Five Thieves of Happiness și Stepping Up.
În ultimii douăzeci de ani el a vorbit cu peste un milion de oameni, a predat la trei universități majore, a consultat peste 500 de organizații și este frecvent prezentat în mass-media precum Fast Company, PBS, CBC, The Wall Street Journal, CNN, şi INC Magazine.
El a fost consultant pentru unele dintre cele mai bune companii din lume în ceea ce privește activarea misiunii de a face bine, inclusiv DuPont, TELUS, Manulife, McDonald’s, SAPA, RBC, Lockheed Martin, Qantas Airlines, Humana, Microsoft, şi Mayo Clinic. John este un pionier în Corporate Social Responsibility şi Sustainabilitate și este Profesor adjunct la Universitatea British Columbia, unde este co-founder al The Men’s Initiative, care este dedicată creării unei lumi mai echitabile, pline de compasiune și sustenabile, prin bunăstărea și integritatea bărbaţilor „. John face parte de asemenea din Advisory Board al Sustainable Brands. Puteţi afla mai multe aici: www.drjohnizzo.com;
Interviul a fost publicat initial in anuarul bilingv Community Index Magazine, nr 1, lansat in iunie 2019.